Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Бяхме говорили, затова поисках да ни разменят. Дано не изтървем второто...

Льоклер: Бяхме говорили, затова поисках да ни разменят. Дано не изтървем второто място за 3 точки

5044
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Гран при на Бразилия бе поредният старт от Формула 1 този сезон, през който определени решения на Ферари са предмет на дискусия. На финала на състезателния уикенд Шарл Льоклер нееднократно се обаждаше на екипа си да обърне позициите им с Карлос Сайнц. Монегаскът води битка със Серхио Перес за второто място в тазгодишния шампионат. От Скудерията обаче не сториха нищо подобно.

„По принцип не искам подобни неща, но преди състезанието имахме разговор по въпроса. Затова и се обадих. Поради някаква причина ситуацията се бе променила“, заяви Льоклер след финала

Шарл не бе наясно защо екипът не реагира. Той допълни, че се надява в Абу Даби да е достатъчно бърз, за да вземе второто място.

„Дано в крайна сметка не го изпуснем заради 3 точки или нещо такова“, вметна още Льоклер.

3 точки е разликата между трето и четвърто място. Сайнц бе трети на финала в Бразилия, съотборникът му завърши на четвърта позиция. Шефът на Ферари във Формула 1 Матия Биното заяви, че причината била разследване на испанския пилот за инцидент на пистата.

От екипа не искали да губят време при евентуално наказание на Сайнц. Освен това ги притеснявала близостта на Макс Верстапен и Фернандо Алонсо

„Размяната на колите на финалната права определено бе сложна, защото Фернандо и Макс бяха точно зад Шарл. Това правеше ситуацията толкова комплексна и в известна степен опасна. Но най-вече знаехме, че сме разследвани заради станалото с [Юки] Цунода зад сейфти кара. (На пилота на Алфа Таури не бе позволено да се върне в обиколката на лидера – б.а.) 5-секундно наказание например щеше да означава загуба от повече от една позиция за Карлос. Така че за конструкторския шампионат бе по-добре да се пазят местата и разликите на трасето“, обясни Биното.

Бъркотията около Цунода зад сейфти кара доведе дотам, че Сайнц го изпревари зад колата за сигурност. Това довело и до разследването. Кристиан Хорнер от Ред Бул пък опита да насочи вниманието към ситуацията във Ферари, когато след карирания флаг една от основните теми бе отказът на Макс Верстапен да пропусне Серхио Перес след нареждане от пита. Според него разправията в екипа му била „не толкова публична, колкото тази във Ферари“.