Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Люис Хамилтън завършиха седми и осми в Гран при на Маями. След финала на шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. една от най-обсъжданите теми бе разправията в Скудерията заради заповедите от бокса към тях да се разменят на пистата. Шефът на отбора Фредерик Васьор бе категоричен, че екипът просто е приложил политиката си за подобни случаи и се е справил добре. Пилотите не бяха на същото мнение, макар да се постараха след карирания флаг да са умерени в изказванията си.
„Няма да коментирам кой знае колко. Но е очевидно, че не така искахме да се получи състезанието ни“, заяви Льоклер
Според монегаска тимът на Ферари имал „добър в известна прогрес“ в последните три надпревари.
Хамилтън каза по време на състезанието, че „това не е добра екипна работа“ по повод инструкцията да се държи на до секунда от съотборника си. Реакцията му на информацията, че ще се разменят бе: „Вземете си и почивка за чай, защото защо не?!“ Накрая пусна Льоклер и попита саркастично по радиото каква е разликата с Карлос Сайнц и дали от тима искат да пусне и пилота на Уилямс. След финала каза: „Не мисля, че решението дойде достатъчно бързо“ – относно времето, през което остана зад Шарл през втория стинт от състезанието. В официалното изказване споменава, че са направени „солидни стъпки“, както и че започва да се чувства по-добре в колата.
Васьор бе убеден, че заповедите от бокса нито са отнели кой знае колкото време, нито, че са били нещо необичайно
„(Инструкциите) не отнеха твърде много време. Беше около обиколка или половина или нещо подобно. Когато двете ти коли са с различна стратегия, то първото нещо, което трябва да разбереш е дали тази с по-задна позиция е реално по-бърза или скоростта е по-добра заради DRS-а. Отне ни една обиколка. Минута и 30 секунди, за да разберем това и да ги помолим да се разменят“, заяви Васьор.
„В крайна сметка може да се твърди, че щеше да е по-добре нареждането да се даде веднага. Но не знаехме дали става дума за ефект от DRS-а или не. И според мен ние взимаме наистина трудни решения. Никога не е лесно да помолиш и Шарл, и Люис да си дадат позицията. Но го направихме и те го изпълниха. Не видях много други отбори да го правят“, продължи шефът на Ферари в F1.
„Политиката на отбора е, че инструкция за размяна се дава, когато според нас болидът на по-задна позиция е по-бърз на съответния етап от състезанието. Това е политиката на тима.“
„Опитваме се да настигнем пилота пред нас. Ако не се получи, позициите се разменят отново до първоначалния си вариант. Съответно се стигна дотам, след като стана ясно, че няма да успеем с Люис да се преборим с [Андреа Кими] Антонели. Перфектно разбирам раздразнението на пилотите. Но като отбор ние свършихме добра работа“, бе категоричен Васьор.
Ръководителят на Ферари в Гран при посочи също така, че излъчваните в ефир съобщения могат да създадат различно впечатление за това кога какво е поискано от пилотите.
„ФОМ управлява това кое кога се пуска. Това означава, че когато ние казваме нещо на пилотите си, то това може да бъде чуто от зрителите или в реално време, или половин обиколка по-късно. Ние обсъждаме тонове информация и не винаги е лесно да поискаш нещо да се случи преди 11-ти или 18-ти завой. Честно, наистина смятам, че направихме каквото бе нужно. Винаги може да се спори дали е било по-добре да се случи половин обиколка по-рано или по-късно“, допълни Васьор.
View this post on Instagram