Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер отчете грешката си в Баку: Мислех, че не е кой знае...

Льоклер отчете грешката си в Баку: Мислех, че не е кой знае какво ако ме изпревари на този етап

2439
0

Шарл Льоклер отчете грешки – своя и на тима си Ферари, вследствие на които загуби Гран при на Азербайджан от Оскар Пиастри (Макларън). Пилотът на Скудерията мислел, че ще има време да атакува съперника на по-късен етап от състезанието. От екипа пък очаквали загряването на гумите хард да е трудно.

„Оскар не беше точно зад мен, а малко вляво. Виждах го в огледалата, както и че ще има възможност да опита да ме задмине. Но ще повторя – не можех да съм супер агресивен, гумите ми още бяха студени. Водех истинска борба да ги загрея. Освен това мислех, че не е кой знае какво ако ме изпревари на този етап от надпреварата“, коментира Льоклер.

„Състезанието бе дълго, имаше още много обиколки, а DRS-ът щеше да ми помогне да се задържа на около секунда и след като гумите ми загрееха достатъчно, щях да го задмина отново. Това беше грешка от моя страна“, продължи Льоклер

„Освен това очаквахме, че пресичаща стратегия ще е много трудна за изпълнение, просто защото мислехме, че поради някаква причина загряването на харда ще е изключително трудно. Все още нямам реално обяснение, трябва да разгледам детайлите. Само видях, че авансът ми от шест секунди рязко пада на една и половина, а това определено не го очаквахме. И е твърде много. Дори на писта, където пресичането е голямо, са 4-4,5 сек, а това е твърде много време, което не знам точно къде и как съм загубил. Това изисква сериозен анализ“, каза още Льоклер.

„В момента, в който излязох от бокса с хард, просто нямах същото сцепление като Макларън-а със същия тип гуми. Бях съсредоточен върху управлението на гумите, когато Оскар ме изпревари. След 10-15 обиколки мислех, че всичко се получава и може би към края ще сме в по-добра позиция. Гумите ми обаче бяха напълно приключили 20-25 тура преди финала при това движения в мръсния въздух“, добави Льоклер.

Шефът на Ферари Фредерик Васьор допълни, че трябва да проверят дали не е трябвало питстопът да се случи по-рано

„Мисля, че вероятно загубихме малко в обиколката към пита. Трябва да проверим дали не беше по-добре да направим бокса един тур по-рано. Най-много загубихме в тура след бокса в сравнение с Пиастри. Бяхме убедени, че за 36 обиколки или там някъде ще трябва да внимаваме и съответно да се въздържим от натискане точно в обиколката след пистопа“, обясни ръководителят на Ферари в F1.