Начало Избрани Льоклер с фантастична победа на Монца след страхотна битка с Мерцедес

Льоклер с фантастична победа на Монца след страхотна битка с Мерцедес

3700
0
Шарл Льоклер пред Хамилтън
Шарл Льоклер пред Хамилтън: снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Монца

21-годишният пилот на Ферари Шарл Льоклер спечели изключителна победа на пистата Монца в Гран при на Италия днес. Той направи хилядите тифози истински щастливи с първия успех на Скудерията от 9 години на това трасе.

Пилотът от Монако отново издържа на напрежението, на което го подложиха съперниците му от Мерцедес и макар да се разклати на два пъти, устоя на натиска от страна на Люис Хамилтън и Валтери Ботас. Те имаха различни стратегии и опитаха да го победят, но в крайна сметка Люис износи гумите си медиум и трябваше да направи втори стоп и да остане трети.

Зад първите трима се наредиха пилотите на Рено Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг, които имаха отлично темпо този уикенд. Зад тях точки взеха още Алекс Албон, Серихио Перес, Макс Верстапен, който тръгна от дъното, Антонио Джовинаци и Ландо Норис

Всички на първите 5 редици стартираха с гумите софт. Първи с медиум бе 12-ият Данил Квят и след това всички от 14-ата позиция назад, включително заелите последна редица Кими Райконен и Макс Верстапен.

На старта Хамилтън потегли по-добре от Льоклер и опита атака от дясно, за да влезе вътре в първия шикан, но Льоклер се защити и блокира Люис.

Последният за малко не загуби позиция и от съотборника си Ботас. Зад тях пък Фетел бе изпреварен на Роджия от Нико Хюлкенберг, но си върна четвъртото място на стартовата права още в началото на втория тур.

При старта пострада Верстапен, който трябваше да смени нос и медиум гуми със софт. Зад лидерите водеха битка Карлос Сайнц и Алекс Албон, като на Лесмо пилотът на Ред Бул излезе от пистата и се смъкна в класирането, а комисарите разследваха дали испанецът не го избута. Малко след това Рикиардо изпревари съотборника си в Рено Хюлкенберг. Двамата заеха позиции зад водещите четирима.

В 6-ата обиколка Фетел се завъртя на Аскари. При опасното му връщане на пистата Ланс Строл мина през предното му крило и едва не стана ужасен инцидент.

Ланс също се върна опасно на трасето, като едва в него не се разби Пиер Гасли. Комисарите започнаха разследване и наказаха Фетел с 10 секунди престой в бокса. Строл също бе санкциониран с минаване през бокса за опасно връщане.

Междувременно Фетел мина през бокса за ново предно крило и гуми хард! Като зад него бе само Грожан, който също се завъртя. Напред Льоклер имаше преднина след първите 10 обиколки от само 1.1 сек.

Зад лидерите и пилотите на Рено се подредиха Сайнц, Джовинаци, Албон и Квят. Кими също получи наказание за поставяне на неправилни гуми за началото на състезанието. Албон пък се справи със съотборника му в Алфа Ромео и пак зае позиция зад Сайнц. Комисарите обаче наказаха пилота на Ред Бул с 5 сек за неспазване ограниченията на трасето.

В челото Льоклер вдигна малко темпото, когато получи обажане, че минава на план В. Дистанцията стана 1.6 сек, но Хамилтън натисна отново и я свали на 1.4. Люис обаче се обади по-радиото, че Льоклер е по-бърз. Ботас бе на 1.5 сек зад гърба му.

Хамилтън първи от пилотите в челото спря за смяна в 20-ата обиколка и сложи медиум, а Шарл се оплака, че задните гуми си отиват. В следващата обиколка и той спря и сложи хард! Последва рядко драматична битка. На Роджия Хамилтън атакува и почти се стигна до контакт, но Льоклер запази позиция, а Хамилтън пресече през зоната за сигурност.

Комисарите показаха черно-бяло знаме на Льоклер като предупреждение, но други санкции нямаше.

Двамата се върнаха на пистата зад пилотите на Рено и за малко между тях беше първо Хюлкенберг, а после Рикиардо. Но те не повлияха много на голямата битка.

В 27-ата обиколка спря за смяна и Ботас, който също сложи медиум. Спря и Сайнц, чиито механици не закрепиха добре предна дясна гума и той спря в зона за сигурност, а колоната мина в режим на виртуална кола за сигурност.

Така Льоклер бе лидер с аванс от под 1 сек пред Люис, който го притискаше мощно, но нямаше нужната скорост на правите. В 32-ата от 53 обиколки лидерите застигнаха с обиколка Фетел, който би 14-и и не оказа въздействие в битката. Хамилтън бе с DRS, но пак нямаше шанс за изпреварване.

Льоклер обаче пресече през първия шикан, а рейс контролът отбеляза, че е пропуснал връхната точка и няма да има повече последствия. Около 40-ата от общо 53 тура гумите медиум на Хамилтън категорично започнаха да се износват, а Ботас бе зад гърба му с 8 обиколки по-нови медиум. Шампионът блокира гумите на първия шикан и мина през зоната за сигурност. Така Валтери стана втори с оставащи 10 тура до края!

Финландецът не стигна до достатъчно близка дистанция до 51-ата обиколка. В нея Валтери бе близо, но обърка спирането на първия шикан. Хамилтън пък смени отново гуми, сложи софт и логично записа най-бърза обиколка. В крайна сметка Шарл издържа до края и спечели втора поредна победа за сезона.