Шарл Льоклер ще е с наказание за Гран при на Саудитска Арабия на пистата в Джеда, тъй като ще използва трета контролна електроника в задвижващата си система. По време на първия състезателен уикенд за сезона тя вече бе сменена. За сезон 2023 всеки пилот има право на две контролни електроники. Трета вече означава наказание преместване с 10 места назад на стартовата решетка.
Неприятната за Льоклер и Ферари новина бе оповестена от шефа на тима Фредерик Васьор на среща с медии. В публикация на италианското издание на Моторспорт се твърди, че според проведените в Маранело анализи и в двата контролни блока в Бахрейн е имало късо съединение.
„Имаше два проблема. Единият в неделя сутринта, когато запалихме задвижващата система. Другият бе по време на състезанието. Това не се бе случвало преди това“, е цитиран шефът на Ферари
„Сега всичко е под контрол. Направихме цялостно разследване. За съжаление ще платим за проблемите с наказание в Джеда“, допълни Васьор.
Льоклер не завърши състезанието на пистата Сахир. След него избухна торнадо от новини за Ферари – за напускане на инженери, среща на монегаска с президента на компанията Джон Елкан и хаос в тима. Според последната информация всъщност в Маранело се тревожат от изтичане на информация, но иначе са спокойни. Васьор посочи, че според него Льоклер не е демотивиран от станалото в Бахрейн.
„Да, не беше доволен от отпадането си и от новината, че ще има санкция. Но Шарл натиска заедно с всички останали хора в екипа. Нормално е да е неудовлетворен. Бих се разтревожил ако не беше. Но не е демотивиран“, каза Васьор.
Шефът на Скудерията бе попитан дали смята отношението на медиите към Ферари за нечестно заради всички публикации за безпокойство и хаос в тима
„Не е моя работа да давам определения. Те си вършат работата както смятат за правилно. Аз съм съсредоточен върху отбора и работя с всички останали да подобрим нещата. Понякога може и да е честно, но не можеш да се разконцентрираш“, отговори Васьор.
„Италия е цяла една страна, която иска Ферари да успее. Това не е проблем за мен. Просто не искам да става проблем за отбора. Напрежението е условно понятие. Когато Заубер се бореше с Мейнър преди години, напрежението за Мейнър бе много по-голямо от това, на което е подложен отборът на Ферари в момента, защото те водеха битка за оцеляването си във Формула 1.“
„Не очаквам други ключови хора да си тръгнат от тима. Познавам Лоран [Мекис] от около 25 години – откакто ходехме на училище заедно. Имам му доверие, отношенията ни са добри и за мен той е един от основните стълбове на Ферари и бъдещето на тима.“
Васьор добави, че Симоне Реста няма да се връща във Ферари. Отказа да коментира и слуховете за обтегнатите си взаимоотношения с главния изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня.
Ръководителят на Ферари в Гран при каза също така, че екипът ще има „малки новости“ за SF-23 в Джеда, а след това и в Мелбърн.
We are returning to Jeddah 🇸🇦
Follow us on the @ScuderiaFerrari channels for all the latest updates from the #SaudiArabianGP 📲
Cover Art by Valerio Befani ➡️ https://t.co/UHJ9NWSOxe pic.twitter.com/OI0KDUiRQN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 15, 2023