Шарл Льоклер ще изтърпи наказание в Остин. Пилотът на Ферари трябва да потегли с пет позиции по-назад в неделната надпревара заради използване на нов двигател с вътрешно горене. Смяната на мотора в болида на състезателя от Монако е част от плана за развитие на Скудерията за 2023 г.
От началото на сезона Ферари се сблъска с редица проблеми с издръжливостта на новия силов агрегат 006/7. Това доведе до отпадания на Льоклер в Испания и Азербайджан, както и на Сайнц в Австрия. Благодарение на проблемите с двигателя, Скудерията загуби ценни точки и позволи на Ред Бул да се откъсне напред. В момента отборът от Милтън Кийнс има аванс от 164 точки пред Скудерията в класирането при конструкторите.
Всички в отдела за двигатели на Скудерията правят всичко възможно, за да разберат причините за слабата надеждност. Според Енрико Гуалтиери, всички в Маранело полагат усилия, за да подобрят издръжливостта и ефективността на мотора за следващата година.
Льоклер използва пети двигател с вътрешно горене по време на състезанието в Япония. Състезателят от Монако най-вероятно не очакваше да изтърпява наказание до края на кампанията. Въпреки това, ФИА разреши на италианския екип да сложи шести ДВГ в болида на Льоклер в предстоящата Гран при на САЩ.
Макар развитието на двигатели да е забранено до края на 2025-та, производителите имат право да въвеждат промени в своите задвижващи системи ако получат разрешение от ФИА. Условието е те да бъдат свързани с подобряване на надеждността.
Новият ДВГ на Ферари не включва промени в дизайна. Очаква се моторът да бъде тестван в последните четири състезания от сезона След това той трябва да получи разрешение за използване през 2023 г.
Само Льоклер ще използва от новата спецификация на силовия агрегат Ферари 066/7. В същото време съотборникът му Карлос Сайнц ще остане със сегашната версия на мотора на Скудерията. Не трябва да се забравя, че Льоклер води оспорвана битка със Серхио Перес за второто място в генералното класиране. Сайнц от своя страна се бори с Джордж Ръсел за четвъртата позиция в подреждането.
How we feel about seeing our US fans again 😁🇺🇸#essereFerrari 🔴 #USGP pic.twitter.com/IIpxQVpS1A
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 18, 2022
Междувременно Деймън Хил заяви в подкаста F1 Nation, че този сезон понякога му е било трудно да гледа Ферари.
„Според мен е трудно да се прецени какво точно доведе до настоящия резултат – безупречната работа на Ред Бул и Макс, или това, че във Ферари се простреляха сами в крака. Имаше огромни надежди за Скудерията в началото на сезона, но на моменти бе трудно да ги гледаш без да се разплачеш. Заради неправилни стратегии и грешки на пилотите, екипът не успя да се бори с Верстапен“, сподели Хил.
„От друга страна, разликата между Серхио Перес и Шарл Льоклер е само една точка. Ако извадим Макс от уравнението, би могло да се каже, че Ферари и Ред Бул са равни. На мократа писта в Япония само за 20 обиколки Макс остави Шарл и Серхио на 20 секунди зад себе си. Той беше със секунда по-бърз, а гумите на Льоклер се износиха бързо. Това е поредно доказателство, че тяхната кола ги „яде“ и още една причина, поради която не можеха да се борят с Ред Бул.“
„Увереността на Верстапен също бе на изключителна висота този сезон. Той кара блестящо през цялата година и няма помен дори от нервите, които показваше в предишните няколко сезона“, добави световният шампион от 1996 г.