Emira е последният спортен автомобил с двигател с вътрешно горене на марката от Хетел. Около две години и половина след пазарната си премиера двуместната машина на Lotus се обновява.
Lotus възнамерява да излезе от своята ниша, а като марка иска да бъде климатично неутрален до 2028 г. – когато британската компания ще празнува 80-ия си рожден ден. Оттогава насетне тя би трябвало да произвежда само електрически автомобили.
Изцяло ново алуминиево шаси
С модела Emira през 2022 г. Lotus лансира нов спортен автомобил с централно разположен двигател. Въпреки че според Lotus бъдещето е електрическо, Emira разчита изцяло на технология с вътрешно горене – без никакъв хибриден компонент. Той би направил автомобила твърде тежък с многото си допълнителни агрегати и системи. Със своята нова лепена алуминиева платформа Emira заменя три моделни серии на Lotus – Elise, Exige и Evora. И въвежда нов партньор в лицето на AMG.
Lotus Emira е дълъг 4,41 м, широк 1,90 м (при сгънати огледала) и висок 1,23 м. Това го поставя на едно ниво с отиващата си Evora, а междуосието от 2575 мм дори е съвсем еднакво. По-широката следа има за цел автомобилът да лежи по-стабилно на пътя.
Emira следва стъпките на своите предшественици и по отношение на задвижващата система. Двигателят отново е адаптираният от Toyota 3,5-литров V6 с принудително пълнене. Във версията на Emira с шестстепенна автоматична трансмисия той генерира 405 к.с. и 430 Нм въртящ момент. При шестстепенната механична предавателна кутия границата е 420 Нм. Те са достатъчни на двуместния автомобил, за да ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди и да достига 290 км/ч. Това също поставя Emira на едно ниво с Evora.
Двулитровият четирицилиндров бензинов мотор с турбокомпресор от AMG е новост в двигателния отсек. Агрегатът е адаптиран към схемата на Lotus – напречно монтиране и задвижване на задните колела. Освен това има напълно нови всмукателни колектори и нова изпускателна система. В крайна сметка четирицилиндровият двигател осигурява 364 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Трансмисията с два съединителя и осем предавки също идва от AMG. Четирицилиндровата Emira изпълнява стандартния спринт за 4,4 секунди, а максималната ѝ скорост е 275 км/ч. Британската компания определя собственото тегло на 1455 килограма.
Актуализация на двигателя за 2025 г.
За моделната 2025 г. Lotus добавя предварително обявената по-мощна модификация на четирицилиндровия двигател. Версията Turbo остава с 364 к.с. и 430 Нм. Новият вариант Turbo SE обаче увеличава мощността с 40 к.с. и 50 Нм до 404 к.с. и 480 Нм. С това времето за спринта спада до 4,0 секунди, а максималната скорост се увеличава с почти 18 км/ч до 293 км/ч. По този начин четирицилиндровият двигател се изравнява напълно с V6 мотора. В допълнение към повишената мощност Lotus е добавил подсилена спирачна система, нови ауспухови накрайници и Drivers Pack като стандартно оборудване.
Пригодност за всекидневно шофиране
Lotus открива нови пътища и в дизайна на Emira. Отминаха дните на спартански оборудвания, оголен и екстремен спортен автомобил. Lotus нарича Emira младши суперспортен автомобил с всички характеристики, присъщи на един Lotus. Но същевременно оборудван с много улеснения за ежедневна употреба, комфорт и функционалност, както и с най-съвременни технологии. Emira се доставя серийно с доста комфортно настроена ходова част. Срещу допълнително заплащане се предлага спортна настройка.
Фокусът върху всекидневието се забелязва и в купето. Обещанието е за повече пространство, висококачествени материали и първокласна изработка. Автомобилите с ръчни скорости показват части от механиката си, бутонът за стартиране е защитен под червена предпазна скоба. Обгръщащото водача арматурно табло поставя всички контролни уреди на леснодостъпно място. Електрически мотори регулират спортните седалки. Част от елементите за управление са настанени върху спортния, подравнен отдолу волан.
Lotus е помислил дори за транспортирането на багажа. Зад седалките се побират около 208 литра; допълнително място за съхранение зад двигателя поглъща още 151 литра.