Начало Автомобили Lotus Evora

Lotus Evora

36
0

Lotus разкриха името на новия си модел, който като конфигурация представлява 2+2 GT. Автомобилът направи официалния си дебют по време на автомобилното изложение в Лондон, а името му ще бъде Evora – като града в Португалия. Спортистът се присъединява към гамата от останалите модели на Lotus – Elise, Exige и Europa. Evora обаче реално е първият изцяло нов модел, откакто Lotus представи първия Elise през 1995 година. Това е и единственият спортен автомобил на пазара, който е със средноразположен двигател и конфигурация на местата 2+2.

Мощността идва от нов 3.5-литров V6 двигател, който обаче с оглед на лекото шаси е напълно достатъчен. Интересното е, че всъщност поведението и возията на автомобила са като на луксозна кола. Отпред има една „жертвена” алуминиева секция, която е свързана към алуминиевата тръбна конструкция. Идеята на тази т.нар. „жертвена” секция е да оптимизира максимално безопасността и да редуцира разходите за поправка при челен удар. Окончателното тегло на колата е 1350 кг, но от Lotus подчертават, че става дума за прототип и това може да се промени до появата на серийния автомобил към края на годината.

Въпреки че идеята на Evora е да бъде GT, а не отдаден спортист, и съответно е насочен към по-широка публика, от Lotus твърдят, че новият модел прави по-бързо една обиколка на пистата Нюрбургринг в сравнение с Elise. Двигателят е базиран на 3.5-литров агрегат на Toyota, но е преминал през определени модификации при Lotus. Съответно има промени по управлението на двигателя, както и по-системата за отработени газове.

Мощността на колата е 276 к.с., а въртящият момент – 342 Нм. Инженерите все още доработват модела, но според предварителни и непотвърдени данни максималната скорост възлиза на 260 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема по-малко от пет секунди.

Въртящият момент се изпраща към задните колела посредством петстепенна ръчна трансмисия – отново от Toyota. За по-спортно ориентираните ентусиасти се подготвя обаче и друга версия на скоростната кутия с по-близки предавки.

Спирачният пакет се състои от вентилирани дискове (с размер 350 мм отпред и 332 мм отзад), както и четириточкови апаратчета Lotus AP Racing. Съответно автомобилът е стъпил на земята посредством 18-инчови колела отпред и 19-инчови колела отзад.