Пади Лоу е готов да се върне в F1 в бъдеще. Британецът би станал отново част от най-високото ниво на моторните спортове, но този път би заел коренно различна длъжност, свързана с използването на устойчиви горива.
Лоу прекара повече от 30 години в F1. 60-годишият инженер бе част от екипите на Уилямс, Макларън и Мерцедес. Именно той имаше голяма заслуга за началната фаза на доминацията на германския производител след началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. След напускането на Мерцедес в началото на 2017-та, Лоу реши да се върне в Уилямс. Британецът остана в Гроув до средата на сезон 2019, преди да си тръгне както от екипа, така и от F1.
Малко след като си тръгна от Формула 1, Лоу основава Zero Petrolеum. Това е компания, която занимава с разработването и производството на синтетичен и небиологичен бензин, дизелово гориво, както и гориво за реактивни двигатели. Най-интересното е, че в компанията не се използват никакви изкопаеми горива.
Миналия ноември компанията на Лоу получи рекорд на Гинес заради зареждането на първия самолет, задвижван със синтетично гориво. Това постижение бе възможно благодарение на партньорство с Кралските военновъздушни сили на Великобритания. Специалното събитие се проведе на летище Котсуолд, по-известно като RAF Kemble.
Наскоро Лоу заяви, че сега е много по-натоварен, отколкото когато е бил част от света на F1.
„Всеки, който е запознат с откриването на ново предприятие, знае, че в нито един момент няма почивка. Всъщност тя е доста безкрайна и без да има полза от „прекратяване на огъня“, каквото беше договорено в F1 за месец август“ сподели Лоу.
„В „реалния свят“ нямаме понятие като „лятна ваканция.“ Докато F1 е нещо като непрестанно развитие и доста интензивна състезателна програма, тук всъщност имаш няколко почивни дни.“
През последните години както F1, така и други серии се стремят към постигане на нулеви въглеродни емисии. Това което включва преминаване към устойчиви горива, които не съдържат полезни изкопаеми. Тази година Формула 1 използва горива Е10, които съдържат 10% етанол. Британецът смята, че именно в това качество може да има сближаване между F1 и неговата компания.
„Автомобилният спорт е много интересен сектор за нас, но в никакъв случай не е единствената област на интерес от страна на нашата компания. Честно казано това е доста малък пазар“, каза Лоу.
„Това е много нишова област на потреблението на гориво и много интересна за мен лично поради моя опит. Но от друга страна това не е основната ни област на внимание за развитие в голям мащаб.“
„Това определено ще бъде в полезрението ни, докато развиваме компанията и производството си. Има много интересни и вълнуващи пазари в областта на моторните спортове, както и във връзка с всички автомобили от висок клас. В допълнение не трябва да забравяме и класическите автомобили.“
„Хората обичат старите коли. Да ви кажа честно никой не иска да спре да ги използва. Всъщност това изобщо не е нужно, защото тук имаме решение, което е напълно екологично и без изкопаеми горива.“
„То ще бъде изградено около всички други приложения, за които е необходимо. По този начин класическите автомобили и всички други видове стари превозни средства могат да се възползват от него.“
Лоу също би разговарял с F1 и по-специално за преминаването на световния шампионат към използване на устойчиви горива през 2026 г.
„Определено сме заинтересовани да участваме там. Не е напълно ясно какво иска F1, тъй като изглежда, че тя се променя постоянно. Тъй като изискванията наистина се уточняват, това определено ще бъде нещо, което бихме обмислили и обсъдили.“
Британецът вярва, че е голямо предизвикателство да се заменят материалите, произведени от изкопаеми горива, с такива, които са по-устойчиви.
„Петролът е наистина много полезен набор от химикали. Това е същността на изкопаемите горива. Също така това е същността на нашия проблем с климата. В крайна сметка петролът е очернен в тази комбинация.“
„Задачата тук не е да спрем да правим нещо или да кажем, че всичко е грешно, а да измислим начини да го правим правилно и устойчиво. F1 трябва да играе роля в този процес. Това е просто фантастична платформа за постигане на неща и своеобразен образец. Лично аз бих искал да видя F1 като образец около тази история“, заключи Пади Лоу.
Happy #InternationalCivilAviationDay!
Our synthetic fuels have the potential to massively reduce and eventually eliminate reliance on fossil fuels in the aviation industry. #ZeroPetroleum #Aviation #SyntheticFuel pic.twitter.com/aZvtJni5FH
— Zero® Petroleum (@ZeroPetroleum) December 7, 2022