Пади Лоу изказа мнението си по темата за затруднения на Мерцедес през последните години. Британският инженер призна, че „продължава на симпатизира“ на отбора, в който работи няколко години. Лоу също така призна, че от Мерцедес са направили „няколко грешки завоя в аеродинамично отношение.“
Мерцедес доминираше спорта в периода 2014-2020 г. Германският производител разтълкува най-добре предишните набори от технически правила. Предимството на екипа беше свързано с по-добрата задвижваща система, както и управление на гумите и състезателно темпо. Автомобилите на Мерцедес също така имаха доста добра аеродинамика
Мерцедес направи огромна крачка назад след влизането на последните технически правила през сезон 2022. Германският производител се сблъска с огромни главоболия. Те бяха свързани със сериозното подскачане на автомобила и лошата аеродинамична ефективност. Това се дължеше най-вече заради радикалната концепция, на която бяха заложили тогава.
Тази година Мерцедес промени изцяло концепцията на своя болид. Въпреки това отборът от Бракли продължава да изпитва огромни затруднения и да не се бори за челни позиции. Освен Ред Бул, германците изостават още от Ферари, Макларън и Фернандо Алонсо.
Слабото представяне е една от причините, която накара Люис Хамилтън да вземе дръзко решение. Седемкратният световен шампион си тръгва от Мерцедес в края на тази година, за да се присъедини към Ферари. В момента екипът от Бракли продължава да търси негов заместник. Най-голямата цел е привличането на Макс Верстапен. Нидерландецът има договор с Ред Бул до края на 2028 г. От друга страна обаче той може да си тръгне от Милтън Кийнс заради продължаващите вътрешни борби, или пък ако не разполага с конкурентна задвижваща система през 2026 г.
Мерцедес прави всичко възможно, за да реши проблемите си. Германският производител представи немалко подобрения по време на уикенда в Маями. Въпреки това Хамилтън и Джордж Ръсел продължиха да изостават спрямо челото и да се борят с екипите в средата на колоната.
Миналата седмица Пади Лоу коментира настоящата ситуацията в Мерцедес. 62-годишният инженер познава отлично обстановката в Бракли, след като работи там в периода 2013-2017 г. Преди това Лоу е бил част от екипите на Уилямс и Макларън
„Имам още симпатии към отбора и до ден днешен“, сподели Лоу. Британецът смята, че проблемите на отбора произтичат от неправилно тълкуване на най-новите аеродинамични правила. Това оказва, че една грешка може да срине всичко, без значение колкото и добър да е бил даден отбор преди това.
„Ако разговаряте с отбори, които се справят добре, те ще ви кажат следното, стига да не са твърде арогантни: „Трябва да разчитате на късмет в този спорт, когато имате добър автомобил. Не смятайте, че той винаги е резултат от собствената ви гениалност.“
„Това е послание, което повечето от нас са научили през годините“, продължи британският инженер. „Винаги има риск да тръгнеш по път, който не работи в реалния живот и след това трябва да се възстановиш. Виждате добре, че случаят с Мерцедес беше такъв.“
„Мерцедес направи няколко грешни завоя в аеродинамично отношение. Инструментите, които използваме, са невероятно сложни – аеродинамични тунели, CFD и т.н. Въпреки това те имат и своите недостатъци. Гарантирам, че всички отбори ще признаят това“, каза още Лоу.
„Такова нещо е много трудно да се възстанови за кратък период от време. Екипът разполага с огромен брой хора. Затова цялата техника за тестване и оценяване на идеите трябва ежедневно да изкарва по-добро време за обиколка.“
„Ако конкурентите ви правят това, а вие сте загубили, да речем, три, четири, шест месеца по някаква причина, дори е много трудно да произвеждате време за обиколка с по-висока скорост от тях, така че оставате с тази компенсация дълго време, докато се опитвате да я възстанoвите напълно“, каза още бившият технически директор на Мерцедес.
Лоу също така вярва, че нещата в F1 доста са се променили от времето, когато той е работил в спорта
„Днешната формула до голяма степен е свързана с оптимизация на микроравнище върху някои основни структури, които избирате, копирате или развивате. Много е трудно да се правят поетапни промени в рамките на това пространство. Като гледам, именно това е ситуацията, в която Мерцедес се намира в настоящия момент.“
Британецът допълни, че е напълно нормално в един отбор да има периоди на възходи и падения, подобно на някои империи в миналото.
„Може да се стигне дотам, а може и да не се стигне. Положението може се влоши. Това е естеството на спорта. За това е толкова интересно да наблюдаваме как шампионите идват и си отиват.“
„Империите се издигат и след това се разпадат. Винаги съм си мислел, че F1 малко прилича на империите, създавани от гърците и римляните. Това има много компоненти. Самодоволството може да бъде един от нещата, което видяхме при римляните.“
Лоу все пак изтъкна, че има потенциална светлина в края на тунела за Мерцедес след влизането на следващия набор от правила. „Регламентът за 2026 г. ще бъде смущение, което Мерцедес очакват с нетърпение, за да видят дали могат да нарушат статуквото“, завърши Пади Лоу.
Лоу напусна F1 през сезон 2019. Последно той беше технически директор на Уилямс. После британецът основа Zero Petroleum. Това е компания, която произвежда небиологични въглеродно-неутрални горива. В началото на сезона Zero Petroleum започна да си партнира с тима на Заубер.
Thanks to all who tuned into @paddylowe presentation at the Sustainable Aviation Fuel Supply Chain Initiative event. The technology behind SAF is incredibly advanced and delivers proven performance in the air, but it will take a full industry and governmental effort to make it… pic.twitter.com/dLNR8yuC5p
— Zero® (@ZeroPetroleum) May 9, 2024