Начало Moto News Лука Марини за кариерата, контузията и живота си извън пистата

Лука Марини за кариерата, контузията и живота си извън пистата

202
0

Пилотът от Moto2 Лука Марини като че ли е по-известен с факта, че е полубрат на живата легенда на мотоциклетния спорт Валентино Роси. Той обаче има вече сериозна кариера зад гърба си. И макар да е с 18 години по-млад от Роси, приликите са явни.

Заради връзката си с толкова популярния Валентино е свикнал да бъде наблюдаван отрано. Освен това е част от прочутата VR46 Academy, но сам гради име и репутация в света на мотоциклетния спорт. През 2018 г. постигна първа победа – в Малайзия, преодолявайки куп трудности. Неприятна контузия на лявото рамо ограничаваше възможностите на младия италианец, но той се пребори и с това препятствие.

През настоящия сезон Марини има два подиума с Kalex мотоциклета на SKY Racing Team VR46. Добре изглеждащ, висок, харесван и експресивен със своя английски, той винаги е готов за разговор. А преди домашния кръг на Мизано не обсъждаме вечно присъстващата сянка на брат му, а със съдействието на Monster Energy дискутираме пътя му в световния шампионат и какво могат да очакват феновете от него.

Всичко относно контузията ти е добре документирано. Тя забави прогреса на кариерата ти с една година, но колко всъщност бе трудно да се завърнеш след този проблем?

Беше трудно, но сега се движа в правилната посока. Това бе сложна контузия, защото трябваше да чакам до средата на този сезон, за да разбера дали съм се възстановил дори и на 90%. В ежедневието не ми пречи, мога да отида на фитнес без проблем. В момента правя някои специални упражнения. Налага ми се да работя по-здраво от някои от момчетата във VR46 Academy, тъй като става дума за една от най-важните части в тялото. Това е става, която се върти в почти всички посоки.

Всеки се справя с тези проблеми различно. Лоренсо Балдасари например има проблеми и с двете рамена! Но той може да кара мотоциклета без проблем и ако рамото му се извади, докторът го намества и след това изглежда, че е добре. При мен понякога докато спя рамото ми се изважда и се налага да отида до болница, за да го наместят. Последният път бе в Барселона (за Гран при на Каталуния – б.р.). Не познавах лекарите, а те доста го дърпаха преди да го наместят. Беше болезнено. Беше и много трудно. Два месеца по-късно все още представляваше проблем и ме болеше много. Трудно е да се състезаваш в такава ситуация.

Кога за пръв път го контузи и как ситуацията се влоши толкова много?

Беше в ранчото през 2015 г. Тренирах с брат си и другите момчета. Състезавахме се. На старта един от пилотите ме допря, паднах директно на рамото и го извадих. Тогава не беше толкова зле. После отново ми се случи, пак в ранчото, но през 2017-та. Карах спокойно, но може би не бях на 100% концентриран. Паднах и рамото пак се извади. Отидох до болницата, но този път моят доктор беше там. След няколко дни бях добре. Третият път беше критичен. Случи се, докато спях в Барселона. Замислих се, че трябва да направя нещо, защото не мога да живея така.

Все пак успя да се справиш със сезон 2018, който бе пробив за теб. Но как върви настоящата състезателна година по отношение на кариерата ти?

Не чувствах напрежение в началото на сезона, но със сигурност очаквах повече от резултатите си. Доволен съм, защото постигна подобрение спрямо 2018-та. Тогава изпитвах много повече затруднения в началото на годината. Трябва да остана концентриран и да се опитвам да вървя напред. Знам, че трябва да направя следващата крачка, но имаше толкова много промени по мотоциклета: електрониката, гумите, други неща. Необходимо е да продължим да работим здраво.

Как ти се струва интересът от пресата и феновете?

ОК е. Не ме напряга. Радвам се, че феновете знаят за моя потенциал и скорост. Вече съм наясно, че трябва да се концентрирам върху работата си вместо върху очакванията на другите.

Чухме, че те бива и във футбола…

Ами доста съм добър. Иска ми се да играя повече. Много обичам футбола, играя от малък, защото баща ми го обича. Имам много хубави спомени. Аз съм полузащитник. Обичам топката да е на крака ми, също като Андреа Пирло. Не съм много добър в атака. Не отбелязвам много голове, повече ме бива в асистенциите. Рома е моят отбор.

Има ли нещо, което научи от футболистите? Може би нещо свързано с психологията или подготовката за важен мач?

Със сигурност можеш да научиш много от всеки спорт. Футболът е отборен спорт, докато в Moto2 си сам. Само ти и моторът. Харесва ми да гледам как футболистите работят. Също така наблюдавам какво правят извън терена и как се подготвят. Има много специфични неща и е интересно. Спортната психология е нещо много лично и малко пилоти говорят за това. Всеки има свой начин на работа. Аз трябва да открия своя начин, защото психологическият аспект е изключително важен.

Често казват, че увереността е всичко за мотоциклетистите. Ти как поддържаш своята вяра?

За мен всичко опира до това как се чувствам на мотора. Резултатите помагат, ако си в близост до лидерите или водиш – от това може да научиш много. Напълно различно е да си на първа или на четиринадесета позиция. Звучи сякаш говоря за очевидното, но в нашия спорт е изключително важно да не падаш. Понякога виждаме как Марк Маркес пада, но той е толкова уверен на мотоциклета си, че просто продължава без това да има ефект върху карането му. Това е много хубаво и определено е сила. Работя в тази посока, но в Moto2 е малко по-трудно, защото имаш само един мотоциклет. Не можеш да го смениш, ако паднеш и трябва да приемеш последствията.

Кое място наричаш свой дом?

Тавулия. Това е единственото място! Аз съм малко самотник и се чувствам добре, когато съм сам. Имам приятелка и прекарвам време с нея. Опитвам се да бъда и със семейството ми. Баща ми живее в Рим и понякога ми се налага да ходя там. Наскоро смених къщата си и вече не живея при майка ми, но все пак често я посещавам.

Има ли нещо друго, към което изпитваш страст?

Не е само едно, много неща ми харесват. Обичам спортовете като цяло и винаги гледам за нещо ново по телевизията. Няма значение какво е! Обичам да готвя, но не ми харесва да чистя след това! Когато живееш сам, това може да означава много работа.

Обичаш ли да ходиш на плажа?

Честно казано, съм много мързелив. Не харесвам плажа, защото винаги е претъпкано. Водата до моя град не е добра, затова се наслаждаваме на слънцето по други начини. Предпочитам южна Италия, ако ходя на почивка.

Разкажи ни нещо, което хората не знаят за теб.

Чета книги! Родителите ми ме караха да го правя, защото е важно. Човек не трябва да прекарва цял ден пред телефон или екран. През месец или два започвам нова книга и се опитвам да я завърша. Харесвам фентъзи. Спортните книги също. Много харесвам и Playstation-а, а това може да се отрази негативно на четенето! Играя Gran Turismo с волан и педали, новата игра на Формула 1, харесвам приключения и хубави истории.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter