Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Люис Хамилтън начело след първата сесия в Бразилия

Люис Хамилтън начело след първата сесия в Бразилия

50
0

Люис Хамилтън постигна най-добро време в първата тренировка в петъчния ден в Бразилия. Зад пилота на Макларън се наредиха Себастиян Фетел и Марк Уебър от екипа на Ред Бул с минимално изоставане. Четвърти бе съотборникът на Хамилтън, Дженсън Бътън, следван от Фернандо Алонсо и Фелипе Маса от отбора на Ферари. 

Финалният уикенд в Бразилия започна с много настроение и при прекрасни условия. Температурата на въздуха бе 24 градуса, а таази на асфалта 32. В началото на първата свободна сесия пилотите имаха възможност да се запознаят с част от новите гуми, които ще бъдат използвани през следващата година. Те бяха маркирани в оранжево и според някои изказвания се различават значително от използваните в момента. Разликите бяха както в структурата на гумите, така и в използваните смеси.

Съответно за да съберат информация за новите гуми отборите използваха различни сензори, като в Ред Бул бяха заложили на сонда прикрепена към задното крило, докато в Макларън използваха инфрачервена камера, показваща температурата по цялата широчина на контактната площ.

Новите гуми явно бяха по-меките от предвидените за този уикенд хард и медиум, като Хамилтън, който водеше след изтичането на първия половин час, се оплака, че те бързо прегряват.

От Ред Бул бяха докарали нови части и за това последно състезание, като сред тях бяха ново задно крило, както и други аеродинамични подобрения. Най-важното за екипа обаче бяха новите лагери за алтернаторите на Манети Марели, които през тази година се проявиха като сериозна пречка за отбора.

Във Ферари пък отново бяха съсредоточени върху изпробването на съвместимостта между нови и стари крила. Маса пък получи и нови спирачни апарати, монтирането на които отне сериозна част от времето през първата тренировка.

Разликите между новите експериментални гуми и хард сместа се оказаха не особено големи, като първите трима, Хамилтън, Фетел и Бътън, подобриха минимално времето си с гумите от този сезон и в същото време оставаха на минимални разлики помежду си.

Кими Райконен имаше известни проблеми със своя двигател в тази първа сесия, като агрегата определено не работеше чисто. Бяха сменени свещите в опит да се локализира проблема, но се оказа, че те не са част от него и гадаенето продължи.

С напредването на времето Уебър също се присъедини към тази тройка, като подчерта доброто начало за Макларън и Ред Бул. Ферари пък следваха на около половин секунда с пета и шеста позиция за Алонсо и Маса. В края испанецът все пак успя да намали изоставането си до малко под 0,3 сек

В края пилотите в челото бяха концентрирани върху намирането на правилните настройки в дълга серия от обиколки и нещата в челото не се промениха, като единствено Уебър измести Бътън. В десетката пък място намераха още пилотите на Форс Индия, Пол ди Реста (8-и) и Нико Хюлкенберг (10-и), както и Ромен Грожан с Лотус (7-и) и Пастор Малдонадо (9-и) от екипа на Уилямс.