Начало Други Международни награди за Автомобили за работа 2019

Международни награди за Автомобили за работа 2019

Престижните международни награди Камион на годината, Иновация при камионите, Ван на годината, Автобус на годината и Иновации при ремаркетата за поредна година се връчват на българските представители и вносители на отличените марки.

Носителите на отличия бяха обявени днес на пресконференция в Българската телеграфна агенция, на която присъстваха представители на наградените марки у нас, както и българските членове на журитата в отделните категории – Снежина Баджева и Лъчезар Апостолов от Българска транспортна преса. Призовете ще бъдат връчени днес на специална гала-вечер в Рейнбоу Плаза в София.

За Международен камион на годината 2019 е отличен изцяло новият влекач Ford F-MAX, чиято официална премиера беше на изложението IAA Nutzfahrzeuge през септември 2018 г. в Хановер. Членовете на журито, които тестваха F-MAX, поставиха висока оценка на ефективната силова линия на новия влекач, включително на функциите Eco-Roll, ACC, системата за управление на двигателния тракт според терена MAXCruise.

12,7-литровият редови 6-цилиндров дизелов двигател Ecotorq Евро 6 с мощност 500 к.с. е разработка на Ford Trucks и работи в отличен синхрон с 12-степенната автоматизирана скоростна кутия ZF Traxon. Журналистите от международното жури бяха впечатлени от комфорта и удобството на изцяло новата кабина, предназначена за транспорт на дълги разстояния.

Тя е с ширина 2,5 м, с равен под, а вътрешната й височина е 2,16 м. Положителна оценка получи и интелигентната технологична платформа ConnectTruck, която позволява отдалечена диагностика на автомобила, дистанционен ъпдейт на софтуера и интегриране със системи за управление на парка.

MAN Truck & Bus спечели новоучредената награда Truck Innovation Award за 2019 г. с автономния си система aFAS, изградена на базата на камион MAN TGM 18.340, който се движи без водач и е предназначен за обезопасяване на дейности по магистрали. aFAS автоматично следва на зададена дистанция друг камион, който е ангажиран с работа по поддръжката на магистралите в аварийната или в най-лявата лента. Двете превозни средства комуникират с радиовръзка. Във втория обезопасяващ камион по време на мобилни дейности по магистралата стандартно има водач, който е изложен на риск при удар отзад.

Членовете на международното жури се запознаха с проекта aFAS и проследиха на живо работата на обезопасяващия камион, който предлага най-високото ниво 4 на автономно управление. Те оцениха високото ниво на безопасност и използването на стандартни компоненти в проекта, както и факта, че това е първият автономен камион по публичните пътища на Европа. По време на тестовете камионът измина над 4000 км по обществени пътища без нито един инцидент или опасна ситуация.

Mercedes-Benz Citaro Hybrid е Автобус на годината 2019. Иновативният градски модел събра най-много точки от гласовете на международното жури след тест в реални условия и при оспорваната конкуренция на два електрически автобуса. Citaro Hybrid, представен през 2017 г., съчетава високо качество на материалите, изработката и сглобката, комфорт и ергономия, високо ниво на оборудване със съвременни системи за сигурност и безопасност, ефективност и екологичност.

Автобусът е олекотен със 156 кг. Снабден е с дизелов двигател, а в силовата линия е вграден електрически модул (електродвигател-генератор) с мощност 14 кВт и максимален въртящ момент от 220 Нм. В различните си режими на работа модулът подпомага и разтоварва дизеловия двигател или зарежда блок от ултракондензатори с енергия, която се използва за захранване на допълнителните системи в автобуса. Чрез хибридното задвижване консумацията на гориво се намалява с до 8,5%.

Peugeot Partner, Citroen Berlingo и Opel Combo бяха отличени с наградата International Van of the Year (IVOTY) 2019. Трите компактни вана споделят общата олекотена платформа на Groupe PSA – EMP2. Триото е резултат от съвместната работа на трите марки – Peugeot, Citroen и Opel/Vauxhall.

Новите модели се открояват с високо ниво на оборудване и комфорт. Според международното жури триото е най-значимата за развитието на компактните ванове разработка през годината, а освен това трите автомобила са и много добре подготвени за бъдещето.

Вановете се предлагат в две дължини с товарен обем от 3,8 до 4,4 куб. м и товароносимост до 1000 кг. Бензиновите версии са с турбиниран двигател със 110 или 130 к.с. Предлага се и новият 1,5-литров турбодизел на Groupe PSA с работен обем 1,5 л и мощност 75, 102 и 130 к.с. Голямата новост за сегмента е визуалната система Surround Rear View, даваща реална картина за това, което става около автомобила. Системата за предупреждение при претоварване пък повишава и безопасността.

През 2018 г. пазарът на автомобилите за работа достигна рекордните 3400 автомобила.  Ръстът а с 33,7% или с над 1/3 спрямо миналата година. Почти всяка фирма вносител на товарни автомобили у нас може да се похвали с разкриването на нови продажбено сервизни центрове.