Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матиачи след първото си състезание на Монца: Ферари е много повече от...

Матиачи след първото си състезание на Монца: Ферари е много повече от просто един отбор

51
0
Монца,тифози

Марко Матиачи застана начело на Ферари в средата на месец април. Сега в края на изминалия уикенд той за първи път бе начело на отбора в домашното му състезание, в което обаче тифозите нямаха много поводи за радост.

„Въпреки всичко случило се, за мен бе много важно да изживея невероятната атмосфера и страстта, която феновете изпитват към отбора“, заяви Матиачи след края на вчерашния ден. „Разбрах, че Ферари е нещо много повече, от просто един състезателен отбор. Ние сме една институция и като такава имаме задължения към нашите фенове. Това повиши още повече моята мотивация като шеф на отбора.

Видях всички силни страни на нашия екип. Пилотите, запазената марка, предприятието, традициите, културата, хората, които работят за нас от сутрин до вечер. Знаем, как се печели и искаме да печелим отново. Това е огромна мотивация, защото нашето място е на върха и моята цел е да намаля времето, за което да се върнем там.“

Матиачи обаче е наясно, че това може да е един дълъг процес. За негово съжаление състезанието протече доста неприятно за пилотите на Скудерията. Фернандо Алонсо отпадна след техническа повреда, а Кими Райконен се класира едва девети. Въпреки това Матиачи не е съвсем недоволен от постигнатото през уикенда в Италия.

„Установихме подобрения по колата“, обяснява италианецът. „За съжаление в квалификацията не успяхме да спечелим добри позиции и на подобна писта в последствие е трудно да минеш напред, когато не разполагаш с най-силния мотор. Иначе представянето ни бе измеримо с това на Ред Бул и можеше да се представим по-добре.“

Както и конкурентите си Алонсо също се бе ориентирал към стратегия с едно спиране, но големият недостатък бе, че пилотите трябваше да внимават непрекъснато за гумите и да карат внимателно.

„За шоуто би било по-добре, ако разполагаш с гуми, с които може през цялото състезание да даваш газ и да въртиш квалификационни обиколки“, обясни от своя страна Алонсо. „Симулацията показа, че с едно спиране в бокса преминаването през състезанието е по-бързо. Но в този случай можеш да използваш стила си на каране на 80 или 85%. Ако бях използвал на 100% своя стил стратегията просто нямаше да проработи.“