Начало Избрани Магнусен: Много е хубаво отново да си пилот от F1

Магнусен: Много е хубаво отново да си пилот от F1

556
0
Кевин Магнусен, Хаас
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Кевин Магнусен направи неочаквано завръщане във Формула 1 през март. Датчанинът подписа договор с Хаас. Това бе тимът, с който той се състезава от 2017 до 2020 г. Магнусен бе повикан от Гюнтер Щайнер след като американският отбор реши да освободи Никита Мазепин и спонсора Уралкали заради войната между Русия и Украйна.

В началото на 2022 г. изглеждаше, че Магнусен ще остане в американския шампионат за издръжливост (IMSA). Там той бе зад волана на прототип на Кадилак, подготвен от Чип Ганаси Рейсинг. Също така трябваше да кара единия от хиперавтомобилите на Пежо в световния шампионат за издръжливост (WEC). През февруари той заяви, че не би се върнал във Формула 1 ако не разполага с автомобил, който да му позволи да печели подиуми.

Но след напускането на Мазепин, Магнусен получи възможност да се върне в световния шампионат на F1. Датският състезател бе започнал годината с убеждението, че Формула 1 е в огледалото му за обратно виждане. В крайна сметка той получи обаждане от Гюнтер Щайнер, след което подписа многогодишен договор с Хаас.

Бях много щастлив, че съм продължил живота си извън F1″, каза Магнусен.“

Все още се състезавах в редица серии и шампионат.  Участвах в Льо Ман заедно с моя баща, което беше много забавно. Състезавах се в Индикар и IMSA. Със сигурност се забавлявах, когато бях зад волана на Кадилак. Не ми правеше особено впечатление, че пропускам F1.“

Но когато гледах състезанията, малко ме болеше, защото знаех, че няма да го направя отново. Когато се оттегля завинаги, определено ще ми липсват тези коли и състезанията с тях.“

Мисля, че постигнах наистина огромен успех. Миналата година показа или подчерта колко голяма привилегия е да си се състезавал в най-високото ниво на моторните спортове. Много е хубаво отново да си пилот от F1″, продължи пилотът на Хаас.

Освен добрия статут в моторните спортове, Магнусен се радва и на по-ползотворна година зад волана на Хаас VF-22. Въпреки че представянето на отбора е доста непостоянно, 29-годишният състезател записа пет класирания в челната десетка през първата половина на сезона. Трябва да се отбележи, че болидът на Хаас не бе развиван преди уикенда в Унгария.

Магнусен предупреди, че разбирането и последващото извличане на максимума от пакета за надграждане отнема известно време от очакваното. Все пак той се надява отново да бъде редовен претендент за точки до края на тазгодишната кампания.

Надявам се на много повече резултати. Но при тези подобрения понякога е необходимо известно време, за да се разберат характеристиките и разликите в автомобила, докато се разгърне пълният му потенциал.“

Видяхме, че непрекъснато намирахме добри резултати с автомобил, който почти не бе развиван от началото на тестовете“, завърши Кевин Магнусен.