Кевин Магнусен очаква с голямо желание завръщането на F1 в Остин. Това ще бъде първо състезание за пилота на Хаас на Пистата на Америките от три години насам, тъй като той пропусна миналогодишната на Гран при на САЩ. Най-доброто постижение на датчанина в Тексас е осмо място през 2014 г. До момента това остава единственото влизане в зоната на точките за Магнусен.
Броени дни преди началото на уикенда за Голямата награда на Съединените щати, Магнусен определи COTA като едно от най-добрите модерни трасета във Формула 1. Пилотът на Хаас посочи и някои недостатъчни на веригата край Остин.
„Това е страхотна писта, особено първия сектор, който е изключително високоскоростен. Според мен секцията с S-образните криви е една от най-добрите комбинации от завои в F1. За съжаление има твърде големи зони за сигурност, които не са по вкуса ми. Все пак самото трасе е много готино, така че с нетърпение очаквам да се върна там“, сподели Магнусен.
„Първият завой е доста уникален. Там трасето става много широко към върха, но всъщност не можете да видите много от трасето, тъй като е над гребен. Самият връх пък е много тесен, което че създава възможности за много различни линии.“
Част от пилотите често излизат извън първи завой, особено след старта на състезанието. За разлика от преди, тази година, във ФИА са по-строги по нарушенията, свързани с преминаване извън очертанията на пистата. Настилката на трасето е друг сериозен проблем. През последните години пилотите от F1 и MotoGP се оплакаха от състоянието на асфалта и огромно количество бабуни на някои завои. В началото тази година веригата бе асфалтирана наново и получи добри отзиви от световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ.
„Пистата не е толкова равна. В някои години тя е там, е супер неравна, а през други е по-гладка. По този начин трасето малко променя характера си“, добави пилотът на Хаас.
Texas Time 🇺🇸
It’s Home Race Week and we’re super-stoked to be back racing in the States! #HaasF1 #USGP pic.twitter.com/YWlHWEiUsx
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 17, 2022
Същевременно стана ясно, че Магнусен ще участва в състезава в състезанието „Gulf 12 Hours.“ 12-часовата надпревара ще се проведе на пистата Яс Марина в периода 9-11 декември. 30-годишният състезател ще бъде съотборник със своя баща Ян Магнусен, както и със собственика на тима на MDK Motorsports Марк Кваме. Тримата ще бъдат зад волана на Ферари 488 GT3 и ще получават техническа помощ от AF Corse.
Пилотът на Хаас разкри, че планът да се състезава с баща си и Кваме в Абу Даби е възникнал по време на уикенда в Маями през май.
„С Марк се запознахме по време на уикенда за Гран при на Маями. Тогава някак си се появи идеята да се състезаваме заедно в Абу Даби“, сподели Магнусен.
„След това се обадихме се на баща ми, който беше готов. Знам, че MDK Motorsports се управлява от страстни и професионални състезатели и аз се радвам да работя с тях.“
„Очаквам с нетърпение да видя какво можем да постигнем заедно. Разбира се, изключително благодарен съм и за това, че имам още един шанс да карам заедно с баща си. Надявам се дори да се опитам да спечеля състезанието“, добави пилотът на Хаас.
Excited to join @mdkmotorsports for the @gulf12hours! Huge Thanks to team owner Mark Kvamme for giving me another chance to go racing with my father! This is going to be fun 👊https://t.co/AzAcnZX3W6
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) October 18, 2022
Магнусен-старши също изрази радостта си да споделя един автомобил със сина си, както и със собственика на MDK Motorsports.
„Не мога да си представя по-добър начин за завършване на сезона!“, каза 49-годишният състезател.
„Искам да изкажа огромните си благодарности на MDK Motorsports за създаването на тази програма и за това, че Кевин и аз отново ще седнем в един автомобил.“
„Имах шанса да карам Ферари 488 в Льо Ман през 2020 г. Това е много готин състезателен автомобил. Комбинирайте това с опитен екип и трима пилоти, които наистина искат да се състезават и изчакайте да видим какво можем да направим. Сигурен съм, че ще е забавно“, добави Ян Магнусен.