Майкъл Андрети не се е отказал от плана си да влезе във Формула 1. Aмериканецът е поискал официално разрешение от ФИА за създаване на напълно нов отбор на стартовата решетка. Това бе потвърдено от неговия баща и бивш световен шампион Марио Андрети.
След като не успя да закупи отбора на Алфа Ромео през есента на 2021, Андрети изглежда се е съсредоточил върху осигуряването на собствено и пълноценно участие в световния шампионат.
„Майкъл подаде молба до ФИА за създаване на нов отбор във Формула 1 от 2024 г.“, написа световният шампион от 1978 в профила си в Туитър.
„Неговата компания Андрети Глобал разполага с необходимите ресурси и отговаря на всички изисквания. В момента той очаква решението на ФИА.“
Michael has applied to the FIA to field a new F1 team starting in 2024. His entry, Andretti Global, has the resources and checks every box. He is awaiting the FIA’s determination.
— Mario Andretti (@MarioAndretti) February 18, 2022
Марио Андрети обяви, че неговият син все още не е отказал от намерението си да участва във Формула 1.
Американецът направи опит да придобие тимът на Алфа Ромео, но в крайна сметка не се стигна до сделка.
Андрети имаше намерение да придобие 80 % дял от Islero Investemnts, които са собствениците на Заубер и управляват екипа на Алфа Ромео. Преговорите между двете страни така и не стигнаха до съгласие. Причината за това е била, че от Заубер са поискали 350 милиона евро плюс банкова гаранция от 250 милиона евро. Обезпечението е трябвало да гарантира работата на екипа през следващите 5 години.
Сделката между двете страни бе прекратена преди Гран при на САЩ. От лагера на Андрети обявиха, че преговорите не са били прекратени поради финансови причини, а заради проблеми, свързани с контрола на отбора.
Ако кандидатурата за участие бъде одобрена, то Андрети Аутоспорт ще бъде вторият американски отбор на стартовата решетка след този на Хаас. През последните години Формула 1 се радва на значително ръст на популярността в Съединените щати. Основната причина за това е документалната поредица на Нетфликс „Drive to Survive.“
След като се появи в календара през 2012, Circuit of the Americas (COTA) се превърна в неизменна част от него. Пистата в Тексас поднови договора си за домакинство до 2026 г. Тази година шампионатът ще посети и Маями, а в бъдеще се очаква и трета надпревара в САЩ, която вероятно ще бъде по улиците на Лас Вегас.
Последното споразумение на Формула 1 „Конкорд“, което изтича в края на 2025-та, въвежда такса от 200 млн. долара за всеки нов участник в шампионата. Тези пари ще бъдат разпределени между съществуващите отбори, като се защитят техните приходи с по-справедливо разпределение на доходите от търговските права.