Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън начело във втората сесия на Монца

Макларън начело във втората сесия на Монца

68
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън и Дженсън Бътън записаха най-добри времена във втората тренировка преди последния старт в Европа за този сезон във Формула 1. Люис бе по-бърз от съотборника си, който бе с топвреме тази сутрин, само с 38 хилядни, а само на още 20 хилядни трето време постигна Фернандо Алонсо с Ферари. Той пък изпревари своя съотборник Фелипе Маса.

След тях се наредиха Нико Розберг (Мерцедес) и Кими Райконен (Лотус).

Температурата на асфалта се покачи днес след обяд до 40 градуса и във вторите 90 минути предстояха първи проби и за по-мекия тип гуми медиум.

Без забавяне всички (без пилотите на Ферари) започнаха тестовете все пак първо с хард. Сред най-активните бяха състезателите на Лотус, защото Кими имаше проблеми сутринта с удар на пода, а ДАмброзио търсеше максимално използване на времето за свикване с колата.

Както снощи финландецът обясни специално за ClubS1, характерът на Монца е такъв, че изобщо нямаше защо да се изпитва новия DRS на нея. В Мерцедес също не изпробваха нищо от новия си троен DRS, а заложиха на много малко задно крило, на допълнителни елементи на предното за стабилизиране при влизането в шиканите. Въпреки тях обаче Михаел Шумахер до последно се бори с недозавиване.

В къса серия от само 3 бързи тура Кими записа първото най-добро в началото – 1:25.934 мин. Розберг веднага бе много близо, а тимът му изгуби телеметрията на Михаел Шумахер, както в Унгария. При Михаел, за когото в падока вече се говори като за бъдещ служител в Мерцедес, се появиха и проблеми с работата на DRS. Те обясниха веднага първоначалната разлика от цели 0,8 сек до съотборника му.

Нико (заедно с Бътън) в по-дълги серии от Кими пък подобри още своето време и излезе заедно с Дженсън пред Райконен. Розберг обаче на свой ред имаше проблеми с DRS и ако при Михаел той не се отваряше, то при него не се затваряше навреме. Въпреки неработещата си система, Шумахер бе със седми резултат като топскорост, което само показваше потенциала за чиста бързина на Сребърните стрели днес. Механиците пооправиха крилото на Нико, но с меките гуми по-късно той не подобри времето си след излизането от бокса.

Шумахер пък сигнализира още, че бабуните в зоните за сигурност са комични и опасни, ако имаш проблем със спирачките.

Петнайсетина минути след началото на пистата излязоха и Алонсо и Маса, които бяха видимо бързи още в първите си обиколки. Това вдъхнови тифозите, почти изпълнили централната трибуна още в днешния ден. След 7 направени обиколки Фернандо бе най-бърз от всички, като записа ново най-добро време 1:25.350 мин.Веднага след това се прибра в бокса.

Сравнително рано – малко след първите 30 минути – във Ферари сложиха меките гуми медиум, докато другите още правеха втори серии с хард.С тях обаче Алонсо не подобри времето си и едва удържа колата на първия шикан. Но Маса подобри времето си и стана втори, само на 0,080 сек.

Темпото на Хамилтън в първите серии днес следобед бе доста по-близко до това на съотборника му Бътън за разлика от сутринта, когато се говореше, че вероятно има напълно различни настройки и крила както бе в Белгия, макар пакетите да бяха идентични. По обяд тимът просто бе пипнал малко хидравликата на DRS системите.

Проблеми с работата на GPS системата пък имаха в Уилямс с колата на Пастор Малдонадо и той трябваше сам да следи дистанцията с другите коли.

След Ферари до средата на тренировката и почти всички други екипи поставиха меките гуми на колите.

В Ред Бул, както и сутринта, колите не изглеждаха бързи. С твърдите гуми Фетел бе 12-ти в първата половина на сесията, а след това с медиум записа 10-то време на над 1 сек от Алонсо. Себ направи серия от само 4 тура и се прибра за промени. След това продължи работа, но с видимо доста гориво и далеч от скоростта на лидерите. В крайна сметка времето му бе изместено до 13-та позиция.

Марк Уебър също нямаше видимо добро темпо и с двата типа гуми, като с меките все пак малко подобри резултатите си, но остана 11-ти.

В средата на тренировките чифта си медиум използва и Бътън. Той бе по-бърз от Алонсо в първите два сектора, но загуби в края на тура си и остана с четвърто време. В третата си бърза обиколка обаче Дженсън подобри времето си във втория и третия сектор и измести Алонсо от върха с 1:25.328 мин.

Наблюдаваше се общ феномен по-меките гуми да стават по-бързи, след като първо се натиснат, след това се охладят в една обиколка и пак се натиснат.

След Дженсън на пистата с медиум излезе и Хамилтън, който обаче незабавно записа ново най-добро време – 1:25.290 мин, с 0,038 сек по-добро от това на Бътън и с 0,060 от това на Алонсо!

След като спря в бокса при механиците си за корекции в работата на спирачките, които му създаваха проблеми, испанецът пък отново излезе на пистата за втора серия от турове с медиума си. Загряваше ги интензивно, нищо, че пистата вече бе нагрята до 41 градуса. След това направи обиколка с 0,002 сек по-бърза от тура си, по-рано! След това обаче колата му се повреди след Аскари и на втора скорост той се прибра в бокса. Във Ферари подозираха проблем в скоростите, след като сутринта не завърши тренировката заради повреда в двигателя.

Така притеснения за смяна на трансмисията обхванаха тифозите. Подобна опасност грози и Михаел Шумахер, който загуби шеста предавка в Белгия и Рос Браун обясни снощи, че това е било заради бързите участъци, където тя най-много се използва, но той се надява, че проблемът е фиксиран в новия карбонов корпус, който се ползва от Монако и видимо изживява детските си болести.

В последните двайсетина минути всички просто проверяваха работата колите и износването на гумите си и нормално нямаше как времената да се подобрят.