Дъжд заваля във втората петъчна сесия преди Гран при на Австралия и оказа влияние както върху представянето, така и върху програмите на отборите от Формула 1. Класирането оглавиха пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, а трети е местният фаворит Марк Уебър (Ред Бул). Австралиецът се качи на тази позиция в последните 15-на минути на тренировката, когато трасето поизсъхна и екипите направиха последни излизания със сухи гуми. Минути преди финала обаче валежът отново се усили, което предизвика няколко изпускания на линията – Бътън едва не удари Рубенс Барикело (Уилямс), а малко след това Педро де ла Роса (Заубер) почти отнесе и него, и Хамилтън. Себастиан Фетел с втория Ред Бул пък се завъртя в усилието си да подобри времето си, след като гумите му докоснаха мокра трева.
Михаел Шумахер обаче се възползва добре малкия полусух прозорец и записа 4-о време при симулацията си на квалификация. Седемкратният световен шампион изпревари за първи път съотборника си в Мерцедес Нико Розберг в сесия (младият германец е 10-и), но той е далеч по-доволен от колата си на Албърт парк, след като в Бахрейн е имал оплаквания от седалката и позицията си в кокпита.
Голямата част от постиженията пък бяха дадени в началото, преди да завали сериозно. Така в първата половина на класирането се озоваха Виталий Петров (Рено) и Себастиен Буеми (Торо Росо), следвани от пилотите на Форс Индия. Адриан Сутил се върна в своя VJM03, след като Пол ди Реста кара в първата сесия и отново бе много бърз – германецът обича да кара на мокро и някои от най-добрите му представяния във Формула 1 са именно на такава писта.
Хейки Ковалайнен пък смени диференциал в паузата между сесиите, докато Ярно Трули не бе доволен от сцеплението в задната част на Лотус-а си. Проблемите на Тимо Глок се оказаха свързани със скоростната кутия и той успя да излезе чак в края на 90-те минути проби, колкото да провери системите във VR-01. Лукас ди Граси и това не можа да свърши заради друг технически проблем. И двете коли на Испания Рейсинг останаха в бокса през целия час и половина изпитания – Карун Чандок заради проблем с трансмисията, а при Бруно Сена – налягане на горивото.