Начало Избрани Макларън защити решението да сложи твърди гуми на автомобила на Норис

Макларън защити решението да сложи твърди гуми на автомобила на Норис

1314
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис, снимка Макларън

Макларън защити решението да сложи твърди гуми на автомобила на Ландо Норис по време на Гран при на Великобритания. Това заяви Андреа Стела. Според неговите думи, появата на колата за сигурност не оставила друг избор на тима и го е принудила да се придържа към предварителния план.

Норис потегли от втора позиция в домашната си Гран при на Великобритания. 23-годишният състезатели имаше отлично потегляне и дори поведе за кратко. Неговият съотборник Оскар Пиастри също опита да изпревари Макс Верстапен, но нидерландецът успя да се защити успешно

Норис опита да отвори разлика спрямо Верстапен. Пилотът на Макларън обаче не разполагаше с толкова силно темпо, за да може да се противопостави на своя съперник. В петата обиколка Норис бе атакуван и изпреварен от Верстапен на правата „Хангар“. След това състезателят на Ред Бул започна да контролира събитията в надпреварата и да отваря разлика спрямо Норис и Пиастри.

Британецът продължи да заема второто място и да показва добро управление на своите гуми. Зад него на около 1.5 сек. се движеше Пиастри. Младият австралиец направи спиране в бокса в края на обиколка №29 от състезанието във Великобритания и се върна на трасето с гуми хард.

4 тура по-късно на трасето имаше период на виртуална кола за сигурност заради паркирания болид на Кевин Магнусен. Малко след това на пистата се появи реална кола за сигурност, от която се възползваха повечето екипи. Норис също спря в бокса за смяна на гуми. От Макларън обаче заложиха на доста консервативна стратегия след като монтираха твърди гуми върху болида на британеца. Същевременно Люис Хамилтън се върна на трасето с най-меките смеси на Пирели.

За нещастие, появата на истинската кола за сигурност дойде в доста неподходящ момент за Норис и Макларън. Отборът от Уокинг вече бе подготвил комплект твърди гуми за своя пилот, който тъкмо влизаше в бокса. Така механиците не разполагаха с достатъчно време, за да сменят твърдите смеси с меки.

Стела защити решението на Макларън да сложи твърди гуми на болида на Норис. Италианецът същ така обясни защо е било невъзможно гумите да бъдат заменени с меки

„При виртуалния автомобил за сигурност бяхме щастливи да караме с твърдите гуми, защото това нямаше да е проблем по отношение на загряването“, обясни Стела.

„Но след това виртуалната кола за сигурност се превърна в кола за сигурност. Това се случи точно когато Норис влизаше за своя питстоп, и всичко беше [готово]. Механиците бяха готови да монтират твърдите гуми. Точно затова една евентуална замяна с меки в последния момент би била оперативен проблем.“

„Нашият екипаж вече беше излязъл на пистата с твърдите гуми. Ако обаче поискахме меки гуми, това означава, че момчетата, които трябва да вземат гумите, ще трябва да се втурнат в гаража, да свалят одеялата и да върнат гумите. Това може да създаде доста сложна ситуация и имаше вероятност да забави самия питстоп“, добави шефът на Макларън.

Норис се върна на пистата на втора позиция. Състезателят на Макларън се защитаваше геройски от атаките на Хамилтън. В крайна сметка младият британец успя да запази второто място и да запише първи подиум пред родна публика. Разбира се, характеристиките на пистата „Силвърстоун“ пасваха много добре на обновения болид на Макларън.

„Смятахме, че това не е една от ситуациите, в които твърдите гуми имат огромна разлика от гледна точка на загряването спрямо меките“, обясни Стела.

„Ако успееш да се справиш с първите четири завоя, а след това преминеш през девети, започваш да генерираш прилично количество температура. Затова взехме просто решение. Ние не искахме да променяме разпределението на гумите по време на питстопа, защото това можеше да доведе до значително забавяне. Ако приемем, че това можеше да ни коства една позиция при рестартирането, това беше най-разумното нещо, което трябваше да направим“, завърши шефът на Макларън.