Начало MotoGP News Маркес не подкрепя постоянното развитие на аеродинамиката в MotoGP

Маркес не подкрепя постоянното развитие на аеродинамиката в MotoGP

208
0
Марк Маркес, Хонда
Марк Маркес, снимка HRC

Марк Маркес не подкрепя постоянното развитие на аеродинамиката в MotoGP. Пилотът на Репсол Хонда е категоричен, че добавянето на различни крилца и компоненти върху моторите разваля шоуто за зрителите по трибуните и тези пред телевизионните екрани.

Аеродинамичното развитие в MotoGP стана все по-голямо през последните години. Дукати беше пионерът в използването на различни иновации в шампионата. Италианският производител се появи с малки крилца в предната част на своя мотор още в края на 2015 г. Оттогава всички марки започнаха да използват различни аеродинамични компоненти в опит да подобрят представянето на своите мотори на завоите и правите.

Последните иновации по моторите се появиха по време на изпитанията в Португалия миналия уикенд. Тогава Априлия представи доста радикална аеродинамична концепция на своя RS-GP, вдъхновена от F1. Тя включваше крила на предната вилка зад основния преден аеродинамичен обтекател, ремъци на витлото и Т-образно крило зад седалката

В последния ден изпитания Ямаха представи масивно задно крило в F1 на своя мотоциклет YZR-M1. Неговата цел е подпомогне завиването. Същевременно Хонда не представи кой знае какви иновации върху своя мотор, който според Маркес все още е труден за управление.

MotoGP се опита да намали огромните разходи, свързани с разработването на различни аеродинамични системи. Затова ръководството на шампионата ограничи броя на разрешените дизайни на обтекатели до два на сезон за всеки производител.

През последните години ефектът на аеродинамиката върху безопасността и въздействието ѝ върху състезателното зрелище са били многократно обсъждани от пилотите. Маркес е един от най-известните противници на разработки като различни видове крила и устройствата за височината на колелата.

Пилотът на Хонда не пропусна да коментира последните иновации върху машините на Ямаха и Априлия.

„С всеки изминал път става все по-трудно да се следват пилотите. Чрез аеро притискането се променя балансът на мотора, променя се много начинът на каране, както и спирането“, продължи пилотът на Репсол Хонда. „Да следваш някого пред себе си е все по-трудно, особено в някои части на пистата.“

„Видяхте какво използваха Априлия и Ямаха [на този тест]. Надявам се, че за в бъдеще те трябва да разберат по какъв път искат да вървят, защото според мен това не е добре за шоуто на пистата.“

„Да, сега караме по-бързо на трасето, но не мисля, че е толкова интересно за зрителите. Но в крайна сметка трябва да продължим напред, защото иначе ще натрупаме огромно изоставане“, завърши Марк Маркес.

Междвуременно стана ясно, че Марк Маркес ще има своя собствена трибуна на пистата Херес, която ще носи името „We Are 93“. Шесткратният световен шампион ще бъде сериозно подкрепян от своите привърженици по време на първата му домашна Гран при за сезон 2023 в MotoGP.