Марк Маркес отново коментира сагата около бъдещето си в MotoGP. Испанецът заяви, че няма да намерение да кара за Прамак Дукати през следващия сезон. Маркес добави, че единствените варианти да остане част от италианския производител е като продължи да кара за Грезини или да премине в заводския отбор.
Маркес е една от ключови фигури в пазара на пилоти за сезон 2025 в MotoGP. Шесткратният световен шампион няма подписан договор за следващата година.
В момента испанецът кара за Грезини Дукати. Италианският отбор ще направи всичко възможно, за да задържи Маркес за поне още една година. Другата опция е той да премине в заводския тим на Дукати или този на Прамак
Дукати има трудната задача да избере съотборник на Франческо Баная за следващата година. Почти сигурно е, че марката ще се раздели с Енеа Бастианини. Италианецът е свързван с Априлия. Там той трябва да замени оттеглящия се Алейш Еспаргаро.
Другият претендент за мястото до Баная е Хорхе Мартин. Испанецът стана вицешампион през миналия сезон. Тази година Мартин спечели надпреварите в Португалия и Франция. Испанецът заяви, че ще напусне тима на Прамак и се надява най-накрая да получи така желаното повишение.
По-рано тази седмица се появи информация, че от Дукати са избрали Мартин за съотборник на Баная догодина. Марката от Болоня обаче заяви, че решението по този въпрос няма да бъде взето тази седмица.
Един от вариантите за Маркес е Прамак Дукати. Там той може да получи заводски мотор с настояща спецификация. Но според негови скорошни коментари, Прамак изобщо не е опция за него.
„Никой от Дукати не ми казал, че не съм избраният. Давам най-доброто от себе си на пистата, защото тогава ще имам повече възможности“, сподели Маркес.
„Прамак е добър отбор, но не е опция за мен. Аз съм човек с ясни идеи. Това, което искам, е най-новата версия на мотоциклета и ако е възможно да съм част от официален отбор. Ако имаш официален мотоциклет, имаш повече подкрепа. Ако на всичкото отгоре го правиш с официален отбор, тогава още повече“, добави пилотът на Грезини Дукати.
Маркес разкри, че единствените варианти да продължи да кара за Дукати е да бъде част от Грезини, или да отиде в заводския отбор
„Няма да се преместя от един сателитен екип в друг. Както казах в Монтмело, ситуацията ми се промени малко. Миналата година гледах да се опитам да се насладя, да се опитам да получа отново тази обратна връзка. Исках да получа тази увереност и да намеря начин да бъда отново конкурентоспособен“, обясни испанецът.
„Сега, стъпка по стъпка, ставам все по-конкурентен. Ако искам да се боря за шампионата, е възможно да го направя с мотора за сезон 2023, както тази година. Но ако искам да се боря за шампионата и да имам повече възможности, както е при заводския отбор, трябва да се постарая повече.“
„Защо?“ „Защото ще е по-лесно да се бориш с най-добрите момчета, които са супер бързи навсякъде“, заключи Марк Маркес.
Пред Маркес има още опции, ако се стигне до раздяла с Дукати. Испанецът е желан от КТМ. Австрийският производител не е обявил пълния си пилотски състав за догодина. Ясно е, че Байндър има договор до сезон 2026. Южноафриканецът обаче се представя доста колебливо през последните стартове. Почти сигурно е, че Педро Акоста ще кара за заводския тим на КТМ през сезон 2025. Испанецът трябва да замени Джак Милър. Австралиецът на свой ред може да бъде пратен в тима на Tech3 GasGas, или пък да бъде освободен.
From @marcmarquez93 ruling out a switch to Pramac to @88jorgemartin‘s first positive approach with Ducati or @bestia23 and Bez’ links to Aprilia! 👀
The #MotoGP rider market has been the hot topic of the day in Italy! 🔥#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/x105upzfqJ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 30, 2024