Начало MotoGP News Маркес продължава адаптацията си към мотора на Дукати

Маркес продължава адаптацията си към мотора на Дукати

814
0
Марк Маркес
Марк Маркес, снимка Грезини

Марк Маркес продължава адаптацията си към мотора на Дукати. Испанецът призна, че все още не е на нивото на другите пилоти на марката от Болоня. Маркес все пак каза, че е започвал да тества лимита на машината по време на изпитанията в Малайзия.

Маркес изпробва за първи път машината на Дукати в следсезонния тест във Валенсия. Шесткратният световен шампион в MotoGP имаше добри първи впечатление от мотора на италианците

По-рано тази седмица Маркес се включи в предсезонните тестове в Малайзия. Там той получи първата си подходяща възможност да се аклиматизира към новия си мотоциклет и отбор.

Маркес трупаше възможно повече километри по време на трите дни тестове на пистата Сепанг. Испанецът завърши на шесто място в таблицата с времената в последния ден от изпитанията. Той като изостана с близо шест десети от темпото на Франческо Баная. Двукратният световен шампион подобри рекорда на трасето и финишира на първа позиция.

В сряда Маркес направи 72 обиколки при доста горещи условия. Пилотът на Грезини Дукати отказа да се оттегли в последния ден от теста, като добави към плана си симулация на спринт.

Маркес призна, че е далеч от темпото на водещите пилоти на Дукати. 30-годишният пилот иска да се увери, че не оставя никаква възможност да намали разликата в челото.

„Наистина бях на границата на възможностите си. По тази причина бях [далеч] по-дълго в почивка по средата на деня“, сподели Маркес.

„Още една симулация на спринт не беше в плана след 72-те обиколки в сряда. Казах си: „Добре, трябва да положа последно усилие“. Не знам дали в бъдеще ще достигна нивото на най-добрите момчета, но не искам да има толкова голяма разлика спрямо тях.“

Запитан дали ще успее да се адаптира към мотора на Дукати, за да може да го кара само по инстинкт, Маркес отговори: „Надявам се, но това определено отнема време. Например, когато Хорхе [Лоренсо] скочи върху Дукати, всички казваха, че няма да се адаптира.“

„Но след това той започна да печели състезания в средата на годината. Брат ми [Алекс] не толкова добре миналата година, а след това в последната част на сезона също беше бърз.“

„Да видим дали ще успея да стигна до най-високото ниво. Разбира се, нивото е налице, но [то] не е достатъчно. За да бъдеш по-бърз, трябва да си на състезателната писта и да правиш това, което направих през тези три дни – да караш“, обясни Маркес.

„Например, един от проблемите, които мога да имам в състезателните уикенди, е, че в две обиколки вече бях достигнал времената, които правех с машината на Хонда. Но през тези три дни ми трябваше много време, за да стигна до добро време за обиколка.“

„Това в тест е възможно, но в състезателен уикенд – не. Затова трябва да разбера, че трябва да съм по-бърз и да правя по-добро време за обиколка“, каза още пилотът на Грезини Дукати.

Маркес също така смята, че все още е „твърде скован“, докато кара мотора на Дукати. Той обясни как други пилоти на марката като Енеа Бастианини и Хорхе Мартин могат да използват тялото си, за да насочват мотоциклета в завоите

„Стъпка по стъпка работя и се чувствам все по-добре“, каза той. Все още карам прекалено твърдо мотора. Все още не мога да играя с тялото като Бастианини или Мартин. Вярно е, че Пеко не играе много с тялото и е бърз, но нека да видим.

„Трябва да разбера особено изхода от завоите, където наистина се прави време за обиколка с този мотор, за да се опитам да взема максимална печалба. Например при Хонда беше точно обратното. За атаката за време машината беше по-силна на влизане в завоите. С този мотоциклет обаче силните страни са повече на изхода на всеки завой“, завърши Марк Маркес.