Хелмут Марко бе изключително доволен от замразяването на задвижващите системи за Формула 1 от 2022 г. Ред Бул обяви официално, че след сезон 2021 ще продължи да използва моторите на Хонда. Те обаче ще се поддържат от новосформирана компания на име Ред Бул Пауъртрейнс Лимитид. В Милтън Кийнс освен това се готвят сами да произвеждат двигатели. Марко повтори пред f1-insider.com, че разходите са сериозни, но в крайна сметка „може да не харчим годишно повече, отколкото ако бяхме клиентски отбор“.
„15 февруари бе много положителен ден за нас. Той отбеляза следващата стъпка от нашия ангажимент към Формула 1, защото стартира програмата ни за двигатели. От тук нататък ще работим на пълна газ. Сградата в базата в Милтън Кийнс все още не е довършена, но това ще се случи през следващите няколко седмици.“
„Условието да се случи всичко това бе замразяването (на агрегатите). В противен случай нямаше изобщо да стартираме този амбициозен проект. Ще вземем някои от хората на Хонда, макар че в индустрията е честа практика да отмъкваш специалисти от противникови екипи.“
„Зависи и кога ФИА ще дефинира новите правила за моторите, а може и да ги изтегли напред. В Ред Бул искаме да сме готови и за ерата на новите агрегати. Отворени сме за партньори, но все още нямаме такъв. Дори и без друга компания обаче искаме сами да произведем напълно нов двигател. Тогава колата ще се казва Ред Бул-Ред Бул“, обясни Марко
„Важното е, че заради множеството стандартизирани части, които ще са задължителни, представянето на отделните агрегати няма да е твърде отдалечено. 20 конски сили е разумна разлика, но няма да е възможно една задвижваща система да е толкова превъзхождаща останалите, каквато е тази на Мерцедес от въвеждането на хибридните правила през 2014 г.“
До края на годината в Ред Бул Пауъртрейнс ще има 100 служители. Твърди се, че от Милтън Кийнс вече водели разговори с хора от Мерцедес, Рено и Ферари. Вероятно част от онези, които щяха да бъдат съкратени от Ред Бул заради ограничението на годишните бюджети, ще преминат в новата компания.
„Някои много талантливи хора ще бъдат прехвърлени като част от споразумението ни с Хонда. Трябва да установим какво ни е необходимо и кой е в наличност. Без значение дали става дума за шаси или двигател, въпросът е да се съберат точните специалисти. Създаването на екип за двигатели няма да се различава от това да събереш тим за шаси“, каза Кристиан Хорнер.
„С това решение Ред Бул поема контрола над собственото си бъдеще, на съдбата си. Така Ред Бул се обвързва с Формула 1 за близкото бъдеще.“
🤜🤛 @redbullracing #PoweredByHonda pic.twitter.com/uSRgliYWkX
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 15, 2021