Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Аз ще му обясня на Перес, че нямаше друг избор

Марко: Аз ще му обясня на Перес, че нямаше друг избор

6308
0
Серхио Перес, Макс Верстапен
Серхио Перес и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен и Серхио Перес не бяха доволни от различни неща по време на Гран при на Испания и съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че разбира и двамата пилоти. Нидерландецът имаше проблем с DRS-а на колата си. Съотборникът му пък не бе доволен от начина, по който тимът подреди стратегиите и че не го пусна напред по-рано.

„На Макс му казахме да се успокои и го посъветваха да натиска бутона за DRS-а по веднъж, при това когато не преминава по бордюрите. Той беше ядосан и го натискаше многократно, поради което крилото се отваряше и веднага след това се затваряше. Но в подобна ситуация емоционалното му състояние е напълно разбираемо.“

„Перес беше с друга стратегия и беше ясно, че няма да може да стигне до финала с втория комплект медиум. Поради това не се и съмнявахме, че Макс ще е по-бърз в дистанцията.“

„Ако Серхио се обърне към мен, подробно ще му обясня, че просто нямаше друг избор. По време на състезанието той, разбира се, не хареса ситуацията и съответно се сърдеше. Това също е абсолютно разбираемо. Никога няма да каже: „Готов съм да пропусна съотборника си“. Ако го стори, не би бил автомобилен състезател“, обясни Марко

Кристиан Хорнер каза, че е разговарял с Перес, след като мексиканецът слязъл от колата си на финала. Той повтори, че пилотът не вижда по време на състезанието голямата картина и как се развиват стратегиите.

„Да се откажеш от преднината си винаги ще е повод за недоволство, но Серхио се справи страхотно с ролята си в отборната игра. Според мен той разбра, че шансовете им с Макс не бяха равни, защото разликата в скоростта при двете различни стратегии бе очевидна. Като се има предвид високата температура на въздуха и на пистата, на охлаждащите течности и маслото в двигателя, както и проблемът с работата на DRS-а на Макс нямаше никакъв смисъл да им позволяваме да се борят на трасето. Щеше да е несправедливо. Накрая се наложи да извикаме Перес за още едни гуми. Пилотите ни работиха като един отбор и взеха максималния брой точки. Това бе особено важно за нас в ден, през който Ферари имаше проблеми“, коментира Хорнер.