Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Жонглират с правилата; Хорнер: Ситуацията с лимитите е брутална; Маси: Макс...

Марко: Жонглират с правилата; Хорнер: Ситуацията с лимитите е брутална; Маси: Макс беше извън трасето, Ландо – не

5046
0

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер и съветникът на тима Хелмут Марко останаха особено недоволни от прилагането ограниченията на пистата в Портимао, тъй като това коства най-бързата обиколка на Макс Верстапен в Гран при на Португалия. Те имаха претенции и към маневрата, с която Ландо Норис (Макларън) изпревари Серхио Перес. Рейс директорът Майкъл Маси обаче бе категоричен, че нидерландецът е нарушил лимитите, а Норис не е бил извън пистата при маневрата си.

Марко заяви преди третия кръг от сезон 2021, че за последно пилот на Ред Бул е водил в генералното класиране на Формула 1 през 2013 г. и „това трябва да се промени на Портимао“. Той допълни, че според него португалската писта би трябвало да пасне на RB16B. Изчисли шанса на Верстапен да излезе начело в общото подреждане при пилотите на 60%. Освен това каза, че „психологическите игрички на Люис Хамилтън няма да повлияят на Верстапен. Марко имаше предвид скорошно изявление на седемкратния световен шампион, че най-добрите му битки за титла във Формула 1 са били тези със Себастиан Фетел.

„Психологическите номера на Хамилтън рикошират от Макс – той не ги приема насериозно, а казаното показва кого Люис приема наистина за заплаха. Макс го знае и това го прави единствено по-силен и по-уверен“, бе мнението на Марко.

Резултатът от квалификацията накара австриеца да заяви, че в тима от Милтън Кийнс са притеснени за темпото си с гумите медиум.

„Не сме конкурентоспособни с тях. Надяваме се това да се промени с пълен резервоар, когато загряването им ще е различно.“

След надпреварата заключението на Марко бе, че колите на Ред Бул са имали по-добра скорост със средната по твърдост смес на Пирели

„Ние бяхме по-бързи с медиума. За съжаление Макс сбърка. Искахме Перес да изкара максимално дълго, за да се пробва за най-бърза обиколка със софта накрая. Мерцедес обаче направи същото с [Валтери] Ботас.“

78-годишният австриец обаче бе недоволен от прилагането на правилата за ограниченията на пистата.

„Тази писта е на Мерцедес. Ние работим – не беше достатъчно за победа, но развитието е добро. Дразнещото е, че и тук имаше ограничения на пистата. Заради тях загубихме победа (в Бахрейн), най-бърза обиколка (в Португалия), полпозишън (пак в Португалия). Надявам се това да спре сега. Или да сложат по-високи бордюри, или чакъл, или нещо друго. Така ако излезеш извън асфалта, веднага ще си наказан. А Норис излезе и с четирите колела от трасето, а нямаше последствия. Няма постоянство в решенията. Не е състезание, когато жонглираш така с правилата.“

Хорнер също заяви, че отсъжданията на стюардите за спазване границите на трасето „струваха доста скъпо“ на ръководения от него тим.

„Ограниченията на пистата са ябълката на раздора, нали? И постоянството при прилагането им. Ситуацията с лимитите е направо брутална спрямо нас в първите три състезателни уикенди. Победата в Бахрейн, полпозишъна и най-бързата обиколка на Портимао. Доста скъпо ни струват.“

„Серхио например беше изпреварен от автомобил, намиращ се изцяло извън лимита на трасето. Получаваме един документ от ФИА, на другия ден той се променя, а приложението е направо изнервящо. Серхио беше супер разочарован от станалото. А обиколката на Макс накрая бе анулирана за ограничение, за което никой друг не бе санкциониран. Иначе най-бързият тур щеше да е негов.“

Промяната в ограниченията на завой №14 бе въведена след началото на уикенда.

Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси бе категоричен, че пилотите са били изрично уведомени за променения лимит там, както и че санкцията на Верстапен е точно според издадените бележки за надпреварата

„След петъчните тренировки разгледахме случилото се и отбелязахме сериозното използване на завой 14. През 2020 г. това не бе проблем, но през 2021-ва се превърна в такъв. В резултат на това дадох на пилотите свободата на използват червено-белия бордюр по начин, подобен на този на пети завой. Беше им казано обаче, че ако придобият трайно предимство при изпреварване на друг болид, постигнат по-добро време в междинен сектор, каквото и да е от този тип, то случаят ще се разгледа. Прегледът показа съвсем ясно, че Макс беше извън трасето и постигна по-добро време в съответния сектор, съответно и най-бързия тур в надпреварата, даващ точка за шампионата.“

„Имаше анулирани обиколки по време на състезанието (общо 18 – б.р.), както и в квалификацията. Но в петъчните сесии, когато влиянието на един изтрит тур не е толкова сериозно, бяха несравнимо повече (над 60 – б.р.). Според мен това показва, че наблюдавахме равнопоставено ограниченията на трасето. Това се случи и в съответствие с инструкциите от бележките, особено допълнителната версия от събота сутринта, която бе издадена след дискусия с пилотите какво може и какво не бива да се толерира.“

„Ситуацията с изпреварването на Перес бе докладвана от Ред Бул по време на състезанието и бе разгледана. Ландо не изпревари Серхио с излизане от пистата на четвърти завой. Маневрата беше при спиране за пети завой в края на DRS зона.“

Що се отнася до съмненията дали Верстапен не превиши скоростта при влизане в питлейна, то Маси уточни, че не е имало провинение.

„На входа на алеята има специални датчици и веднага виждаме, ако някой е превишил скоростта. Не се включиха при влизането на Макс, така че нарушение липсваше и съответно нямаше нужда да се разглежда.“