От Ред Бул са поели риск, взимайки Макс Верстапен преди още да навърши пълнолетие и вкарвайки го почти веднага във Формула 1, но нидерландецът вече се е доказал, заяви Хелмут Марко. Съветникът на тима от Милтън Кийнс каза също така, че понастоящем двукратният световен шампион е толкова силен, че би могъл да изведе дори Алфа Таури или Хаас на полпозишън ако условията на пистата са променливи.
„При Верстапен всичко беше ясно още в дните, когато е състезаваше с картинг. Той и тогава караше блестящо. Още по онова време започнахме да водим разговори. Ставаше дума за Формула 3, други класове и тогава казах на баща му: „Забравете за тях, ще вървим направо към Формула 1““, разказа Марко
„По онова време това бе смела стъпка. Като го казах по телефона, мълчанието отсреща продължи доста дълго. Йос бе наистина изумен. Пилоти като Макс се появяват по веднъж на десет години, той е невероятен талант.“
„Рискувахме, не знаейки дали нещо няма да се обърка. Разбира се, тогава хората скочиха срещу нас. След това системата се промени. Днес всеки пилот трябва да има навършени 18 години, за да получи суперлиценз. Тогава обаче нещата се получиха много добре при нас. Макс бе истинска сензация. На онази възраст още вършеше и глупости, разбира се, но други продължават да ги вършат и след като навършат 20. Той вече се доказа“, продължи 80-годишният австриец.
„Макс ще е в собствена лига във всякакъв автомобил. Макс от 2020 г. не може да се сравнява с Макс пред 2023-та. Само името е едно и също. Той придоби огромна самостоятелност. За мен най-добър в „четенето“ на едно състезание винаги е бил [Люис] Хамилтън, който пазеше гумите благодарение на това си умение. Макс сега е на това ниво. Ако не и по-добър, защото има по-добра скорост. През последните години израсна невероятно много“, коментира още Марко
„В променливи условия например би извел Алфа Таури или Хаас (те разполагат със страхотна кола за квалификации) на полпозишън. Верстапен е различен и по отношение на възприятията. Един ден ще дойде и ще каже: „Благодаря, това беше““, добави той.
Summer break, time to destress, reload and prepare for the remaining 10 races. See below how the pit crew are spending their time off. #F1https://t.co/KQhjqqI6Ys
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 13, 2023