Начало Избрани Марко не е съгласен твърденията на Перес, че подобренията на RB18 са...

Марко не е съгласен твърденията на Перес, че подобренията на RB18 са създадени специално за Верстапен

2820
0
Серхио Перес и д-р Хелмут Марко
Серхио Перес и д-р Хелмут Марко, снимка Ред Бул Контент Пуул

Марко отрича твърденията на Перес, че подобренията на RB18 са създадени специално за Верстапен. Според съветника на Ред Бул, всичко казано от мексиканския състезател е пълна глупост.

Перес бе изключително близо до Верстапен в началната фаза на тазгодишния сезон. Това се дължеше най-вече на по-нестабилния и труден за управление болид Ред Бул RB18. С напредване на кампанията колата на екипа от Милтън Кийнс ставаше все по-лека и бърза. По този начин мексиканецът започна да изостава все повече от своя съотборник, който си гарантира титлата четири кръга преди финала.

Перес вярва, че страхотната форма на Верстапен се дължи най-вече на това, че всички подобрения по автомобила пасват повече на стила на каране на нидерландеца. За сравнение, Перес спечели само две състезания, а Верстапен- 14.

Първоначално Перес изказа мнението си по тази тема още в средата на сезона. Наскоро 32-годишният състезател отново повтори казаното тогава.

„Мисля, че вероятно е така. Има моменти, в които някои подобрения са повече или по-малко полезни за мен“ сподели Перес.

„Виждали сме това при много други пилоти. Според мен начинът, по който разработихме автомобила, беше по-скоро в посока на Макс.“

В отговор на твърденията на Перес, Марко заяви, че нито един ъпгрейд не е бил направен специално за Верстапен. Австриецът даде да се разбере, че защото единственото намерение на Ред Бул е било да намали теглото на автомобила.

„Разбира се, че това са глупости“, казва съветникът на Ред Бул пред Ауто Мотор Унд Шпорт. „Основният проблем беше наднорменото тегло. Честно казано сега все още сме малко над лимита.“

Запитан дали намаляването на теглото е било по-важен проблем от аеродинамиката на автомобила, Марко отговори така: „Не, не изоставахме толкова по отношение на аеродинамиката.“

Ред Бул вече бетонира първите позиции при пилоти и конструктори. В момента втория пилот на австрийския отбор Серхио Перес води оспорвана борба с Шарл Льоклер за второто място в генералното класиране. Мексиканецът има аванс от пет точки спрямо съперника си от Монако.

Марко бе запитал дали смята, че тазгодишният успех е свързан повече с пилота или автомобила.

„Зависи и от двете“, отговори австриецът. „В началото на сезона видяхте, че Макс е бърз колкото Перес в автомобил, който не отговаря на стила му на каране. Ако той наистина му пасва, той по-бърз с поне половин секунда“, допълни д-р Хелмут Марко.