Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Ред Бул се разбра с Хонда, сега чакаме решението на ФИА

Марко: Ред Бул се разбра с Хонда, сега чакаме решението на ФИА

3520
0
Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул се е разбрал с Хонда да продължи да използва задвижващата й система и след оттеглянето на японския производител от Формула 1 в края на 2021 г., заяви Хелмут Марко. Екипът в Милтън Кийнс работи по болида за 2022 г. в съответствие с параметрите на агрегата, с който ще са колите и този сезон. Все още обаче не е сигурно дали отборът ще може да запази японския мотор. Това зависи от решението дали задвижващите системи ще бъдат замразени. Марко сподели пред Ауто Мотор унд Шпорт, че до следващата седмица ще е ясно дали ще се процедира по този начин.

„Всичко сме уредили помежду си. Всичко е готово за по-нататък. Но нещата ще се случат единствено, когато е налично писмено доказателство от ФИА, че ще има замразяване развитието на двигателите“, заяви Марко

„Чакаме решението на ФИА. То би трябвало да бъде изяснено следващата седмица. Имаме ограничение на бюджетите. Обсъждаме намаление в заплатите на пилотите. Само при двигателите всичко остава отворено. А те са толкова скъпи, че няма смисъл сега да се инвестира повече. Затова такова решение (за замразяване) има смисъл за Формула 1.“

„Ако не се случи, то Ред Бул трябва да преосмисли драстично положението си във Формула 1. Това не е изнудване. Разумът и разходите сочат, че замразяването на агрегатите са единственият добър вариант за тези злополучни задвижващи системи. План Б нямаме.“

Марко обясни също така, че работата по RB16B върви по план въпреки наложените заради COVID-19 ограничения. Производственият отдел в Милтън Кийнс не е засегнат от карантината

„Проблемите с коронавируса засягат повече района на Лондон, ние сме по на север. Вървим по програма и можем да произвеждаме (необходимите компоненти). Помага, че не сме под напрежение. За Бахрейн ще имаме достатъчно резервни части. Целта сега е да достигнем нивото на аеропритискане от края на 2020 г. Първоначално загубата заради новите правила бе огромна – около 20%“, обясни още австриецът.