Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Шансът да продължим с двигатели на Хонда е 80%

Марко: Шансът да продължим с двигатели на Хонда е 80%

2795
0
Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шансът Ред Бул и Алфа Таури да продължат да работят със задвижващи системи на Хонда и след оттеглянето на японския производител от Формула 1 в края на 2021 г. е 80% според Хелмут Марко. Съветникът на екипа от Милтън Кийнс обясни в интервю за австрийската телевизия ORF3, че оценява на толкова възможностите за успех на преговорите с компанията. Той повтори и мантрата си от миналия сезон: че Ред Бул няма възможност да развива агрегатите.

„Ще можем да продължим да използваме тези двигатели – да ги окомплектоваме и обслужваме. Не можем да си позволим работа по тях, модернизация – не ни е по силите нито във финансово, нито в техническо отношение. Бих казал, че сме на път да реализираме проекта и шансът за успех може да се оцени на 80%“, заяви Марко

„Преговорите с Хонда вървят изключително конструктивно. Партньорите ни проявяват голямо разбиране, така че в бъдеще да разполагаме с напълно конкурентоспособна задвижваща система дори и без заводска поддръжка.“

Все още не е постигнато разбирателство относно искането на Ред Бул работата по агрегатите да спре в края на настоящата или началото на следващата година. От Мерцедес бяха склонни да подкрепят това желание на съперниците си доста рано. Във Ферари декларираха такава готовност към края на сезона. От Рено поставиха условие спирането на работата да е в началото на 2022 г.

Междувременно Кристиан Хорнер призова за отмяна на една от стъпките в преминаването на Формула 1 към горива без вредни емисии

Понастоящем в спорта се използва бензин с 5,75% биосъставки. За 2021 г. бе планиран следващият етап – преминаване към Е10 или 10% биогориво. Той обаче бе отложен за 2022-ра заради пандемията от коронавирус. Хорнер посочи, че би предпочел тази стъпка да бъде прескочена изцяло.

„Това е още едно развойно перо за 2022 г. Бихме предпочели напълно неутрално гориво, когато бъдат въведени новите задвижващи системи, отколкото малка крачка с 5%. Не знам какво говори Е10 (на хората), докато другият вариант ще изпрати много силно послание“, заяви Хорнер.