Екипът на Ред Бул се съсредоточи върху търсене на оптимални настройки за надпреварата в Маями и това бе причината за лекото отстъпление в началото на подготовката за пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2023 г., посочи Хелмут Марко. Съветникът на тима от Милтън Кийнс бе убеден след петъчните тренировки, че отборът е намерил добри реглажи. Освен това заяви, че е страхотно да наблюдава разочарованието на Мерцедес от изоставането им на пистата.
„Заради новия асфалт колите повече се пързалят, но ние бяхме наясно, че ще е така. С течение на уикенда ситуацията ще се подобрява. Промените в състоянието на трасето ще имат важно значение. Разликата в скоростта дойде от това, че в Мерцедес програмата бе за бързи обиколки. Ние работехме в дълги серии. Освен това те използваха по-високи мощности. Убеден съм, че отново успяхме да намерим добри реглажи за надпреварата. Колата вървеше отлично в дълга дистанция“, коментира 80-годишният австриец.
„Страхотно е, че в Мерцедес са разочаровани“, продължи Марко. „В продължение на години доминираха с далеч по-голямо предимство от нашето в момента. А когато вадиш толкова лоша кола две години по ред, трябва да се съсредоточиш върху това.“
Марко допълни, че Макс Верстапен е доволен от настройките, които е намерил с тима си.
„Чувства се комфортно, а точно тогава се проявяват всичките му качества. При [Серхио] Перес има какво да се подобри тук-там. Реалистично обаче той е на 0,3-0,4 сек от Макс“, допълни австриецът.
Верстапен каза, че първоначално е карал само, за да свикне с новия асфалт.
„Извън състезателната траектория все още е доста хлъзгаво. Най-важното е, че балансът на колата бе добър, от което съм доволен. Има какво още да прегледаме. В идеалния случай искаме да сме бързи във всички завои, което не винаги ни се удава“, каза още нидерландецът.
Перес от своя страна каза, че не е карал добре в петъчния ден в Маями
„Не бях на добро ниво през първия ден. Ако подобря карането си и се почувствам малко по-комфортно, нещата ще се оправят. Разликите са малки, особено в такива условия с ниско сцепление. Усещането особено в първата тренировка бе като че ли на мокра писта“, обясни мексиканският състезател.
Dialling in the RB19 📈 #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/NlyIeBqdvY
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 5, 2023