Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Трябва да се научим, че квалификацията не е всичко

Марко: Трябва да се научим, че квалификацията не е всичко

40
0
Ред Бул,Себастиян Фетел,Хелмут Марко

Пилотите на Ред Бул не постигнаха в състезанието в Австралия резултатите, които се очакваха от тях след края на квалификацията. Въпреки това голяма част от членовете на отбора заявиха, че не се чувстват разочаровани от постигнатото. Не така обаче смята консултантът в екипа и дясна ръка на Дитрих Матешиц, д-р Хелмут Марко.

Австриецът определено не е доволен от това, че времената на обиколка в състезанието на двамата пилоти на екипа бяха далеч от топ постиженията. Така Кими Райконен, който освен победата постигна и най-добра обиколка, бе с повече от секунда по-бърз от Фетел в тази класация, Алонсо – 0,8 сек., а дори направилият слаб старт Марк Уебър бе с половин секунда по-бърз от германеца.

„За мен това бе пълно разочарование“, заяви д-р Хелмут Марко пред ServusTV. „Мислехме си, че след като сме най-бързи със сликове, интермедия и мокри гуми, значи че балансът ни е перфектен. Явно обаче оценката ни бе грешна и това се видя в състезанието.

Трябва да разберем по-добре начина на работа на новите гуми и да не допускаме подобни слабости. Настройките на Марк бяха пределни и се видя, че тази посока е по-добра.“

В колата на Фетел пък настройките били такива, че гумите в нито един момент не достигнали правилния температурен диапазон за работа.

„В следствие на това не успяхме да повторим скоростта, която имахме в двата дни на тренировки.“

Въпреки че времената на Уебър в крайна сметка бяха по-добри от тези на Фетел, в началото на състезанието нещата за австралиеца (който няма по-добро класиране в домашното си състезание от четвърто място) не потръгнаха добре.

„Заради проблемите със стандартната електроника на Макларън първо изключи системата KERS, а после и други системи за стартиране. Така стартът му бе доста слаб, а в последствие без KERS изпреварванията бяха почти невъзможни. В последствие обаче след рестартирането на системите Марк бе значително по-бърз от Фетел.

Може би трябва да научим, че квалификацията и бързината в една обиколка не са основното нещо. Трябва да се опитаме обиколките по време на състезанието да са константно бързи. В Австралия бяхме на светлинни години от постиженията на Райконен и Алонсо.“