Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: В Маями за първи път видяхме реалната скорост на Макларън и...

Марко: В Маями за първи път видяхме реалната скорост на Макларън и Ред Бул е на 0,7 сек назад

7886
0
Макс Верстапен, Ландо Норис, Оскар Пиастри, Ред Бул F1, Макларън F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Разликата между Макларън и Ред Бул е 0,7 сек, заяви Хелмут Марко след Гран при на Маями, където според него се е видяла за първи път истинската скорост на MCL39. Макс Верстапен спечели полпозишъна за шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г., но на финала бе четвърти – зад Оскар Пиастри, Ландо Норис и Джордж Ръсел (Мерцедес). Верстапен е трети в генералното класиране – на 32 точки зад Пиастри, на 16 зад Норис и на само 6 пред Ръсел. Австралийският пилот на Макларън има 4 победи в 6 старта, съотборникът му е с 1 успех, колкото записа и Верстапен. Английският състезател на Мерцедес пък е с 4 подиума и две пети места.

„Основното заключение е, че сме прекалено бавни. Видяхме, че когато те карат на пълна газ, ние сме на 0,7 сек назад. За първи път видяхме реалната скорост (на Макларън). Веднага трябва да намерим някакво темпо, но е наистина депресиращо колко бързи са от Макларън“, коментира Марко

„Ландо Норис стартира лошо, но натисна здраво и тогава видяхме истинската скорост. От Макларън бяха просто много по-силни. Вървят по-добре на правите, износването на гумите им е по-ниско. 7 десети от секундата е голяма разлика“, допълни Марко, според когото освен това новият под в Маями не е имал по-малък от очаквания ефект.

Кристиан Хорнер бе изрично попитан от нидерландския Моторспорт дали споделя мнението на Марко, че разликата е 0,7 сек. Ръководителят на Ред Бул Рейсинг се постара дипломатично да не се съгласи със съветника на тима от Милтън Кийнс.

„В Маями предимството им изпъкна – те са в състояние да работят в прозорец, в който болидите им са много ефективни. Резултатът е такъв, че изглежда много трудно подобна разлика да се навакса, но вече сме виждали колко бързо се променя ситуацията от писта за писта. Разликата варира от писта за писта. Знаем кои са областите, в които имаме нужда от подобрение. Те не се са променили“, заяви шефът на Ред Бул в F1

„Мисля, че имахме някои грижи със спирачките, от които Макс не бе доволен. Според мен това може да утежнява или да допринася за проблема. Но смятам, че всички пилоти говорят за притъпяване на усещането в колата, когато започне прегряване. Има много неща от последното състезание, върху които да помислим. Но според мен Макларън просто върши по-добра работа по отношение контролирането на температурите. Особено на такъв тип писта (като Маями). Разбира се, ситуацията се променя от трасе на трасе. В миналия старт (в Саудитска Арабия) имахме темпото да победим Макларън“, каза още ръководителят на тима от Милтън Кийнс.

Хорнер каза освен това, че новият под е помогнал за изчистване нестабилността в предната част на RB21. Той добави, че подът е част от планиран развоен процес, вследствие на който още нови неща ще се появят на писта в идващите стартове.