Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Новата задвижваща система на Ред Бул не е достигнала мощността от...

Марко: Новата задвижваща система на Ред Бул не е достигнала мощността от миналия сезон

6484
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Новата задвижваща система на Ред Бул Пауъртрейнс, с която този сезон ще се състезават тимът от Милтън Кийнс и Алфа Таури, не е достигнала мощността на агрегата от миналия сезон, заяви Хелмут Марко. Хонда работи по мотора. Японският производител се оттегли от Формула 1, но сключи споразумение с Ред Бул. Ръководеният от Кристиан Хорнер отбор взе правата върху интелектуалната собственост на Хонда за задвижващата система, за да ги използва до края на 2025 г. Сезон 2022 е преходен и агрегатите ще продължат да се правят в развойния център на японския концерн в Сакура. От догодина Ред Бул Пауъртрейнс трябва да поеме работата с двигателите. Базата на новата компания, намираща се в централата на отбора в Милтън Кийнс, все още не е готова.

„От Хонда се трудят упорито по адаптацията. Чувам положителни неща, но представянето все още не е на нивото от 2021 г.“, заяви Марко по повод задвижващата система на Ред Бул

„По принцип ще трябва да изчакаме и да видим какво е положението в състезателни условия. По принцип целта ни е световната титла. Но при толкова голяма промяна в правилата, никога не можеш да си сигурен. Мерцедес и ние имаме потенциала, хората и стабилността. Това сочи отново към битка на най-високо ниво. Особено като се има предвид, че няма други пилоти като [Люис] Хамилтън и [Макс] Верстапен.“

Австриецът, който през април ще навърши 79 години, отново засегна темата с решенията на стюардите на ФИА и рейс контрола по време на състезателни уикенди

Сезон 2021 бе изпълнен с полемика относно отсъжданията по различни инциденти. В някои случаи за едни и същи простъпки бяха налагани различни санкции или нямаше никакво наказание. Финалът в Абу Даби все още се обсъжда заради решенията на рейс директора Майкъл Маси как да се процедира с колата за сигурност в края на състезанието.

„Имаме нов президент на ФИА и чутото от него досега е добро. Той иска да въвежда иновации, а аз мисля, че трябва да помислим за измисленото от Ники Лауда мото: „Оставете ги да се състезават“. Това трябва да е отправната точка. В решенията (на рейс контрола) няма постоянство и затова усещането е, че нещата са някак напосоки, случайни. Правилата трябва да са по-прецизни, а стюардите е необходимо да се изразяват по-ясно и да взимат по-добри решения. Трябва да знаем, че едно или друго действие води до това или онова наказание. А не веднъж така, другия път – иначе“, каза Марко.

„Само си представете – Маси понякога има броени секунди, десетина или нещо такова, за да вземе решение. Всъщност тийм мениджърът трябва да предава съобщенията от шефа на екипа към рейс директора, който да се чувства свободен да решава. Не бива никой да намила на главата на състезателния директор, както и да се опитва да му влияе. Тогава смятам, че всички инциденти, по-голямата част от които навредиха на нас в Ред Бул, но и на други отбори като Мерцедес, могат да се избегнат.“