Хелмут Марко каза, че от Ред Бул „са загубили доминацията си в първите три състезания“. Австриецът е на мнение, че някои съперници вече са елиминирали разликата спрямо отбора от Милтън Кийнс. Марко също така разкритикува някои екипи, които „копират“ дизайна на Ред Бул и не вкарват никакви иновации.
Ред Бул спечели с лекота първите две надпревари от тазгодишната кампания. Австрийският отбор окупира първите две места в Бахрейн и Саудитска Арабия. После тимът беше победен от Ферари в Австралия
В Япония Ред Бул отново наложи доминацията си и записа нов двоен успех. След това екипът вече нямаше толкова предимство. В Маями Макс Верстапен беше победен от Ландо Норис. Две седмици по-късно на Имола нидерландецът едва удържа зад себе си британеца, който беше с много по-бърз автомобил.
Ред Бул изживя много тежък уикенд в Монако. Отборът от Милтън Кийнс нямаше представител в топ 5. Верстапен финишира шести, докато Серхио Перес отпадна след инцидент на старта на надпреварата.
Този уикенд Ред Бул се насочва към Канада. Тимът се надява да се върне към победите. Характеристиките на пистата Жил Вилньов обаче може да се окажат проблем за RB20. Автомобилът не се чувства никак добре на писти с бавни завои, високи бордюри и неравности.
В момента Ред Бул е изправен пред перспективата да докаже, че може да запази предимството си. Тимът вече беше победен в три от осем старта и няма аванса, с който разполагаше миналата година. За сравнение, Ред Бул спечели 21 от 22 старта през сезон 2023.
Хелмут Марко коментира намаляването на предимството на Ред Бул. Австриецът побърза да отбележи, че конкурентите са заимствали концепциите, разработени от Ред Бул и дори са ги подобрили.
„Загубихме доминацията си от първите три състезания. Конкуренцията навакса изоставането си през третата година на настоящия регламент“, сподели Марко. „В този процес те копираха някои наши неща и дори ги подобриха. Вече няма много място за иновации. Това е просто едно логично развитие и нищо съществено.“
Жил Вилньов е полупостоянна писта, която не се използва за състезания през останалата част от годината. От началото на годината Ред Бул беше победен именно на писти с подобен характер- Албърт парк, Маями и Монте Карло. Затова очакванията са Верстапен и Перес да имат сериозни трудности този уикенд, въпреки чисто новия асфалт
От друга страна, Ред Бул може да бъде „спасен“ от очакваните променливи метеорологични условия. Както често се случва на Гран при на Канада, през целия уикенд има сериозни промени на метеорологичните условия. Според прогнозите се очаква да има дъжд по време на квалификацията и състезанието като е възможно самото състезание да бъде сухо и мокро.
Според Марко, дъждът ще е подходящ за Ред Бул. Като цяло Верстапен е много силен при такива условия. В същото време по-студеното време и дъжд може да се окаже проблем за Ферари и Макларън.
„Когато вали, факторът „Верстапен“ отново излиза на преден план“, допълни Хелмут Марко.
Photos 📸 from Canada 🇨🇦 that you can feeeeel 😮💨
⏮️ 2023#F1 || #CanadianGP pic.twitter.com/6EADwYl9wL
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 5, 2024