Начало Други Маркус Ериксон спечели тазгодишното издание на Индианаполис 500

Маркус Ериксон спечели тазгодишното издание на Индианаполис 500

675
0
Маркус Ериксон, Индикар
Маркус Ериксон, снимка Индикар

Маркус Ериксон спечели тазгодишното 106-то издание на Индианаполис 500. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг оглави класирането в края на надпреварата, която бе прекратена само броени обиколки преди финала. Причината за червения флаг бе инцидент на съотборника на Ериксон Джими Джонсън. След рестарта, шведът успя да защити позицията си и триумфира в легендарната надпревара. Втори финишира Пато О’Уорд от тима на Макларън, а трети остана ветеранът Тони Канаан също от екипа на Чип Ганаси Рейсинг.

Победителят в квалификацията Скот Диксън поведе след летящия старт на Индианаполис 500. Новозеландецът бе изпреварен от Алекс Палу в трети завой, както и от Ринус ВиКей в началото на обиколка номер 2 от общо 200.

Диксън изпревари ВиКей за второто място в петия тур. След това отново пое лидерството от Палу в осмата обиколка. После съотборниците в тима на Чип Ганаси Рейсинг си разменяха първото място многократно, за да си помогнат с разхода на гориво.

Другият пилот на Ганаси Маркус Ериксон излезе на четвърто място, следван от Ед Карпентър (Ед Карпентър Рейсинг), Тони Канаан (Чип Ганаси Рейсинг) и автомобилите Макларън Arrow McLaren SP (Maкларън) на Пато ОУорд и Феликс Розенквист.

Първите жълти флагове се появиха в обиколка номер 38 и бяха предизвикани от Ринус ВиКей. Състезателят на Ед Карпентър Рейсинг загуби контрол над задницата на своя болид и се заби в стената на втори завой.

Малко след старта на вторите спирания в бокса, Калъм Илот катастрофира с автомобила също на втори завой. Британецът излезе от своя болид невредим. Диксън и Конър Дейли успяха да сменят своите гуми и да презаредят. Затварянето на бокса засегна стратегията на Алекс Палу. Действащият шампион трябваше да мине направо през него. След това той трябваше да направи допълнително спиране в следващата обиколка, което го прати в дъното на колоната. После испанецът трябваше да изтърпи наказание при рестарта на Индианаполис 500.

Ромен Грожан също се удари във втори завой. Пилотът на Андрети Аутоспорт предизвика поредната поява на жълти флагове.

В челото Диксън продължаваше да води и подобри рекорда за най-много обиколки начело в Инди 500. Зад него бяха О’Уорд, Розенквист и Ериксон.

Победителят от надпреварата на стандартното трасе в Индианаполис Колтън Херта получи технически проблем и също приключи участието си в надпреварата. Следващото прекъсване на състезанието бе заради инцидент на Скот Маклоклън. Пилотът на Пенске катастрофира в четвърти завой и бе откаран в местния медицински център за преглед.

В заключителната фаза на тазгодишното издание на Индианаполис 500, Скот Диксън получи наказание заради превишаване на скоростта в питлейна и отпадна от борбата за победата. Така на първа позиция се оказа съотборникът му Маркус Ериксон, следван от О’Уорд, Канаан и Розенквист.

Четири обиколки преди финала, Джими Джонсън се завъртя на последния завой и предизвика развяването на червен флаг.

След рестарта Пато О’Уорд атакува Ериксон за първата позиция. Шведският състезател успя да се защити по брилянтен начин и запази лидерството. Състезанието приключи след инцидент на Сейдж Карам. По този начин Маркус Ериксон записа първи успех в Инди 500 и общо трети в неговата кариера като пилот в Индикар. Втори и трети завършиха Пато О’Уорд и Тони Канаан.

Четвърти финишира Феликс Розенквист с втория болид на Макларън, следван от Александър Роси (Андрети Аутоспорт) и състезателите на Meyer Shank Racing Хелио Кастроневес и Симон Пажно. Топ 10 допълниха Алекс Палу (Чип Ганаси Рейсинг) и Сантино Феручи ( Dreyer & Reinbold Racing).