Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маси за пазарлъка с Ред Бул преди втория рестарт: Една съвсем нормална...

Маси за пазарлъка с Ред Бул преди втория рестарт: Една съвсем нормална дискусия

7682
0
Майкъл Маси
Майкъл Маси; снимка: Майкъл Потс

Гран при на Саудитска Арабия бе изпълнена с какви ли не събития, но едно от тях направи огромно впечатление на следящата надпреварата публика. Състезанието бе спряно за втори път след катастрофа между Серхио Перес (Ред Бул) и Шарл Льоклер (Ферари) и удари на Джордж Ръсел (Уилямс) и Никита Мазепин (Хаас). Точно преди това в битка за лидерството Макс Верстапен и Люис Хамилтън бяха излезли от пистата. Борбата позволи на Естебан Окон да се вмъкне между тях. След това в ефира бе излъчена комуникация между рейс директора Майкъл Маси и тийм мениджъра на Ред Бул Джонатан Уитли. Тя бе оприличена от наблюдатели и фенове на телевизионното предаване „Сделка или не“. Подобна комуникация не е била излъчвана досега, но рейс директорът бе категоричен, че е нещо абсолютно нормално.

Маси предложи на Ред Бул да върнат позиция. Уитли отговори, че обмислят въпроса. След това рейс директорът уточни, че има предвид редът при рестарта да е Окон на полпозишън, Хамилтън – втори и Верстапен – трети. От Ред Бул се съгласиха

Маси каза, че като рейс директор няма власт да дава инструкции на отборите да правят каквото и да е, но може да им предлага определени варианти. Ако съответният екип не е съгласен с офертата му, той – ако счита, че определена маневра е била опасна или противоречаща на правилата – може да прехвърли въпроса към стюардите, а те вече разполагат с възможността да налагат и наказания. В случая състезанието бе спряно преди Маси да има възможност да реагира по какъвто и да е начин.

„Не бих го нарекъл сделка, защото като рейс директор нямам власт всъщност да инструктирам отборите да направят каквото и да е в такава ситуация. Мога да им предложа оферта, възможност да сторят нещо, но изборът е техен. Стюардите са тези, които имат властта да налагат наказания, но аз мога да им представя собствената си перспектива. Затова им предложих да върнат позицията“, обясни Маси.

Рейс директорът обясни, че след спирането на състезанието приоритет за него е било да се изкарат катастрофиралите коли от пистата и да се почистят отломките. Затова и комуникацията се е случила малко по-късно, отколкото по принцип би станало подобно нещо.

„Процесът вероятно изглеждаше малко по-дълъг от обичайно. Но всъщност това, което се случи, е една съвсем нормална дискусия“, каза Маси

„Когато видях какво стана във втори завой, веднага казах на стюардите, че ще дам на отбора възможност да върне позицията. Червеният флаг се случи много бързо след това и бе ясно, че има друг приоритет. Спирането даде възможност да коригираме нещата.“

Кристиан Хорнер каза, че в Ред Бул не са искали ситуацията да стига до стюардите, защото са били убедени, че Верстапен ще бъде наказан.

„Когато се случват преговори от типа на: „Или се съгласете, или нещата отиват при стюардите“, се стига до дебат. И разбира се, ние решихме, че крайният резултат от втория вариант ще е санкция. Затова върнахме позицията, което ни тласна към решението да сложим медиум. Това беше единственият шанс да изпреварим Люис, което Макс и стори“, обясни шефът на отбора от Милтън Кийнс.

Според него обаче пазарлъкът бил като на пазара, което „е необичайно“.

„Не ми се е случвало преди“, допълни той.