Начало Избрани Матешиц е направил сериозна инвестиция в новия въздушен тунел на Ред Бул

Матешиц е направил сериозна инвестиция в новия въздушен тунел на Ред Бул

3016
0
Ред Бул, завод, фабрика, съоръжение, Милтън Кийнс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Дитрих Матешиц е дал зелена светлина за новия въздушен тунел на Ред Бул. Австриецът е инвестирал огромна сума пари в новото съоръжение на отбора малко преди смъртта си.

Матешиц почина по време на състезателния уикенд в САЩ. Собственикът на Ред Бул купува отбора на Ягуар в края на 2004 г. Оттогава екипът използва стария въздушен тунел на Arrows в Милтън Кийнс, който е бил преработен, за да отговаря на нуждите на F1. Преди това той е бил използван за изработване на самолети за британската кралска авиация.

Аеродинамичният тунел има ограничения в контрола на температурата поради размера и възрастта на сградата, в която се намира. Шефът на Ред Бул нарече съоръжението „реликва от Втората световна война.“

По-рано тази година бе съобщено, че Ред Бул планира да създаде напълно нов въздушен тунел. Той ще бъде изграден за две години и ще бъде част от технологичния кампус в Милтън Кийнс. Сградата ще обединявайки всички аспекти на проектирането и производството на автомобили и двигатели на едно място. Въпреки че не е ясно на какъв етап е проектът, Хорнер заяви, че този грандиозен проект ще се случи, въпреки кончината на Матешиц.

„Това беше един от ангажиментите, които Дитрих пое към бизнеса. Той наистина искаше инвестира в нов тунел“, каза Хорнер.

Съществуващият въздушен тунел попадна в центъра на вниманието по време на уикенда за Гран при на Мексико заради санкцията на ФИА към Ред Бул. Ръководният орган глоби австрийския екип с $7 млн. Освен финансовата санкция, отборът от Милтън беше наказан с 10% намаление на аеродинамичните тестове за следващите 12 месеца. Хорнер заяви, че това ще бъде усетено силно заради неефективността на въздушния тунел. Според британеца, наказанието на ФИА ще коства 0.5 сек. на новия болид на тима.

В допълнение към правилното регулиране на температурата в аеродинамичния тунел, Ред Бул отделя доста време за достигане на максималната скорост на вятъра. Тя осигурява най-надеждните измервания във фабриката.

Част от времето, необходимо за достигане на тази скорост, също е изчислено в рамките на ограниченията на тестовете. Решението за построяване на нов въздушен тунел е взето много преди началото на сагата с бюджетния лимит. Новата сграда ще бъде готова едва след като изтече наказанието на Ред Бул.

Австрийският отбор смята, че е принуден да се възползва от постепенното увеличаване на ограниченията върху аеродинамичните тестове, които поставят все по-голям акцент върху ефективността.

Макар това да е огромна инвестиция, от Ред Бул смятат, че сегашното им съоръжение в Милтън Кийнс е твърде остаряло и не отговаря на съвременните стандарти на F1.

„След като бяха въведени разпоредбите за тунелите, ефективността на нашето съоръжение просто не беше сравнима с тази на разпоредбите. Това ни принуди да направим тази голяма капиталова инвестиция и да построим напълно нов аеродинамичен тунел“, обясни Хорнер.

Инвестицията може и да не е от толкова голяма полза за Ред Бул. Подобно на екипи като Макларън и Астън Мартин, тимът от Милтън Кийнс изгражда нов въздушен тунел в момент, в който F1 обмисля забраната на такива съоръжения през 2030 г.

Това предложение получи първоначална подкрепа от мнозинството отбори миналата година. Тъй като нямаше реални подробности при обсъждането му, не се знае дали тази идея ще бъде реализирана. Компаниите, които се противопоставят на забраната, смятат, че тунелите са големи капиталови активи, чието изгубване би било удар за отборите.

През последните години Ред Бул и Ейдриън Нюи са силни защитници на идеята F1 да се откаже от въздушните тунели и да премине изцяло към разработване на изчислителна динамика на флуидите (CFD).

„Когато погледнете как се развива светът, симулацията играе все по-голяма роля във всяка една сфера. Трябваше да бъдем достатъчно смели, за да разгледаме възможността да се откажем от тези тунели в бъдеще. Но за съжаление сега имаме култура, основана на страха, а не на прегръдката“, добави шефът на Ред Бул.