Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мазепин бил кандидат да купи Рено F1

Мазепин бил кандидат да купи Рено F1

1660
0
Рено, Рено F1
снимка: Спас Генев

Руският милиардер Дмитри Мазепин бил готов да купи тима на Рено във Формула 1, разкрива Гадзета дело Спорт. Идеята му е да изгради след това екипа около сина си Никита по начина, по който Лорънс Строл взе Форс Индия и го превърна в Рейсинг Пойнт. Едното място в тима от Силвърстоун е заето от сина на канадския милиардер Ланс.

Мазепин бе един от кандидатите да купи Форс Индия

Офертата на консорциума около Строл обаче бе по-силна и имаше подкрепата на Мерцедес, които доставят задвижващите системи и други компоненти. Сега обаче сделка можела да се осъществи и Мазепин да придобие далеч по-голямото предприятие в Енстън. Всичко ще зависи от решенията на борда на директорите на Рено. Въпреки уверенията на шефа на тима Сирил Абитебул и дори при подписани предварителни договори (може би с Фернандо Алонсо), те може да решат да се изтеглят от Формула 1 заради ужасната криза, в която бизнесът навлиза заради пандемията.

Вариант е и Мазепин да стане инвеститор в тима, което би помогнало за запазването на екипа в Гран при.

Никита Мазепин е роден през 1999 г. и от миналата година е част от тима на АРТ във Формула 2. През 2019 г. завърши трети в шампионата F3 на Азия, където спечели и една победа. През 2018 г. бе втори в GP3 с четири успеха.

Днес алиансът Рено, Нисан и Мицубиши пък съобщи официално, че изключва сливане на трите компании

Автомобилните производители щели да изградят по-близко сътрудничество за развитие, за да намалят разходите.

„Няма план за сливане”, заяви председателят на Рено Жан-Доминик Сенар. „Не не е необходимо, за да сме ефективни.

Новата стратегия е съсредоточена върху общи проекти и рентабилност. Това е ясно разграничение от наложения преди години от Карлос Гон курс на постоянен растеж и увеличаване на производствените обеми. Компаниите не разкриха много детайли относно плановете си, но все пак бе посочено, че се надяват до 2025 г. да правят почти половината от автомобилите си в съответствие с новия подход. Ще използват повече общи компоненти и конструкции. Проектът включва и намаляване на инвестициите на модел с до 40%. Според Сенар новата схема ще доведе до 20% по-малко разходи в определени области.