Мерцедес иска да печели състезания до края на сезон 2023. Това заяви главният технически директор Майк Елиът. Според него, отборът от Бракли продължава своята програма за развитие, чиято цел е да помогне на екипа да се бори за победи в заключителната фаза от настоящата кампания.
Мерцедес представи обновен болид в Монако. Новостите в болида F1 W14 включваха ново предно окачване и силно преработен пакет за пода и страничната част на автомобила. Разбира се, пистата в Монако не даде ясна представа за представянето на новите части
Мерцедес постигна напредък в надпреварите в Испания и Канада. Германският производител класира два автомобила на подиума в Барселона и един в Монреал. Така бавно, но сигурно, Мерцедес F1 W14 се утвърждава като втория най-добър автомобил на стартовата решетка и започва да изпреварва Астън Мартин AMR23.
Главният технически директор на Мерцедес Майк Елиът призна, че всички в екипа са доволни от стъпката напред в Испания и Канада. Британецът смята, че допълнителното развитие ще доближи F1 W14 до Ред Бул в крайна сметка ще успее да победи екипа от Милтън Кийнс в някое състезание.
„Наистина е хубаво да се състезаваме поне за подиуми и можем да покажем на какво сме способни“, каза Елиът във видеоклип на Мерцедес в YouTube.
„Надявам се, че ще успеем да внедрим повече подобрения и да постигнем по-добри резултати в предстоящите състезания. Също така се надяваме, че ще започнем да се борим за победи до края на сезона“, добави главният технически директор на Мерцедес.
В Мерцедес бяха много предпазливи преди уикенда в Канада. Отборът от Бракли очакваше характеристиките на пистата „Жил Вилньов“ да не паснат добре на F1 W14. Но въпреки това Мерцедес постигна силен резултат благодарение на Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион завърши на трета позиция и записа втори пореден подиум. Това, заедно с цялостното представяне на отбора очарова Елиът и неговите колеги
„Наистина сме радваме да кажем, че той направи това, което очаквахме“, каза Елиът. Британецът имаше предвид последния пакет с актуализации на Мерцедес. „Това помогна на автомобила да напредне и като цяло сме по-конкурентоспособни. Още преди началото на уикенда казахме, че пистата в Канада ще бъде по-трудна писта за нас. Тя е предимно със завои с ниска скорост и прави. Това са все неща, на които не сме били блестящи в миналото.“
„Успяхме да влезем добре в този уикенд, да се класираме четвърти и пети в квалификацията и да потеглим с едно място напред. След това се състезавахме по силен начин, макар и да бяхме победени от Алонсо. Въпреки това Люис финишира на трето място, а Джордж успя да покаже силно представяне до катастрофата си. Смятам, че това е добър резултат за нас. Надявам се да използваме това като стимул в следващите няколко състезания“, каза още Елиът.
Мерцедес представя още една актуализация в Силвърстоун. Преди нея предстои старт на бързата писта Ред Бул Ринг. След Силвърстоун F1 отива на доста техничното трасе Хунгароринг, последвано от надпревара на високоскоростната Спа-Франкоршамп. Това кара Елиът да е убеден, че на Мерцедес предстои продуктивно лято.
„Мисля, че проблемът с автомобила е по-скоро в нискоскоростните завои, Ако започнем да търсим трасета с повече средни и бързи завои, то тогава смятаме, че ще се справим по-добре там“, завърши главният технически директор на Мерцедес.
Bonus W14 edition. 😍 pic.twitter.com/gHELuiCm7Z
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 21, 2023