Начало Избрани Мерцедес напредва с работата по автомобила за 2023 г.

Мерцедес напредва с работата по автомобила за 2023 г.

2759
0
Мерцедес, механици, бокс, гараж
снимка, Венелин Николов

Мерцедес напредва с работата по автомобила за 2023 г.  Екипът от Бракли сподели кадри от монтирането на седалката на Джордж Ръсел. По този начин бе дадена възможност на феновете да надникнат в подготовката на Сребърните стрели за следващия сезон.

Отборът на Мерцедес изживя изключително трудна кампания. Германският производител реши да използва радикален дизайна на своя автомобил W13, който в крайна сметка се оказа доста проблемен. В началото на сезон 2022 Хамилтън и Ръсел изпитваха сериозни затруднения заради подскачането. Този феномен се прояви при по-голямата част от отборите след въвеждането на новото поколение болиди с граунд ефект. В Мерцедес страдаха изключително много от прекомерното отскачане, което нарушаваше баланса на автомобила. Също така тимът от Бракли не разполагаше с достатъчно добра скорост на правите.

Въпреки всички проблеми в началната фаза на сезон 2022, Мерцедес въведе няколко актуализации в своя болид. С напредването на кампания Сребърните стрели започнаха да се доближават все повече до челото на колоната. Пример за това бяха подиумите на Хамилтън и Ръсел. Младият британец записа първия си полпозишън в квалификацията за Гран при на Унгария.

След лятната пауза Мерцедес успя да се справи с подскачането и се доближи много близо до Ферари. Германският производител използва редица подобрения в Остин, които в крайна сметка едва не донесоха победата на Хамилтън. Седмица по-късно в Мексико екипът от Бракли отново бе много близо до успеха, но в крайна сметка загуби от Ред Бул заради сгрешена стратегия.

Мерцедес все пак прекъсна негативната си серия в Бразилия. Тогава Джордж Ръсел и Люис Хамилтън финишираха на първа и втора позиция. По този начин Сребърните стрели записаха първа двойна победа от сезон 2020 насам. Също така това бе дебютен успех за бившия шампион в F2. Макар да записаха двоен триумф, германците така и не спечелиха битката с Ферари за второто място при конструкторите. От друга страна, трета позиция ще им позволи да прекарат повече време във въздушния тунел.

В края на октомври стана ясно, че Мерцедес ще смени концепцията на болида за следващата година. Отборът от Бракли започна работа по новата кола още през лятото.

Вчера от Мерцедес публикуваха кратък видеоклип в социалните мрежи. В него се вижда как Ръсел посещава фабриката в Бракли, за да се запознае с колата за догодина. В допълнение се видя монтирането на неговата седалка.

В клипа не се разкрива много информация за модела W14. Една от забележимите промени е появата на радиуса на завиване. Тази новост бе въведа след тежката катастрофа на Гуаню Жу във Великобритания. Пилотът на Алфа Ромео имаше контакт с Ръсел, след което се преобърна, мина през чакъла и се озова в предпазните ограждения. За щастие, китаецът се размина със сериозни травми най-вече заради хейло.

Мерцедес най-накрая завърши един сезон, в който никога не е изглеждал като претендент за шампионата. Междувременно Тото Волф разкри дали изпитва някакъв страх, че е пропуснал идея за развитие, която съперниците на отбора от Бракли може да са определили като предимство при първоначалното представяне на автомобилите.

„Мисля, че в F1 нямам как изпитвам такова чувство като страх, защото това е твърде голяма емоция. Все пак това е спорт, който реално се прави от нас, нали така?“, сподели Волф.

След като до голяма степен преодоля проблемите с подскачането, австриецът се опита да определи колко назад са Мерцедес спрямо Ферари и Ред Бул.

„Ако трябва да сме честни, загубихме поне шест месеца от развитието си. Загубихме много месеци развитие, защото просто трябваше да решим проблема с отскачането преди да успеем действително да добавим мощност обратно на автомобила.“

„Реално не постигнахме голям напредък, макар да добавяхме повече притискане. Пилотите ни не можеха да го усетят, а в същото автомобилът стана още по-непредсказуем. В допълнение отскачането се влоши още повече. Затова считайте, че шестмесечно забавяне в поставянето на ефективност върху автомобила е нещо, което ще бъде изключително трудно да се навакса спрямо Ферари и Ред Бул.“

„Ние започнахме 100-метровия спринт на 10 метра зад голяма част от тимовете,  така че просто трябва да бягаме по-бързо. Затова се радвам, че нашата организация разполага с всичко, което е необходимо, за да ни позволи да работим по-бързо.“

Междувременно пилотите на Мерцедес бяха отличени по време на наградите на британската медия Аутоспорт. Ръсел спечели приза „Момент на годината“ заради успеха си в Бразилия, докато Хамилтън стана пилот на годината във Великобритания.