Начало Избрани Мерцедес няма да може да доставя двигатели за клиентските си отбори при...

Мерцедес няма да може да доставя двигатели за клиентските си отбори при отпадане на правилата за 2026 г.

Мерцедес F1
снимка: Майкъл Потс

Тото Волф се обяви за запазване на техническите правила за 2026 г. Австриецът предупреди, че Мерцедес няма да може да доставя двигатели за клиентските си отбори, ако F1 и ФИА се откаже от новото задвижване.

През 2026 г. в спорта влизат нови технически правила. Според тях F1 ще използва нови турбо-хибридни агрегати, които ще бъдат с по-голяма електрическа част. Именно заради това Ауди избра да се присъедини към спорта, докато Хонда и Форд се връщат обратно.

Миналата седмица се появи информация на Ауто Мотор Унд Шпорт, че F1 обмисля преминаване към V10 двигатели след две години. Преди това шампионатът ще удължи настоящия цикъл от правила и ще се откаже от новото задвижване, което трябва да се използва от следващия сезон

Ръководителят на отдела за едноместни болиди на ФИА Николас Томбазис призна, че в момента се обсъждат различни варианти, включително връщане на V10 двигателите. Но според него няма никакво взето решение по този въпрос. Същевременно Ауди заплаши да спре проекта си, ако F1 се откаже от новото хибридно задвижване.

Тото Волф отправи предупреждение относно връщането на V10 двигателите. Той е против налагането на толкова скорошни промени за задвижващите системи и вярва, че това би предизвикало голям хаос и би поставило Мерцедес пред голямо изпитание,

„Това е невъзможно, просто поради факта, че вече не разполагаме с хардуера“, сподели Волф. „Нямаме нито динометрични стендове, нито батерии. Нищо от това не съществува.“ Австриецът предупреди, че Мерцедес може и да не успее да произведе  двигатели за клиентските си отбори.

„Мисля, че вероятно бихме могли да направим двигател за нашия заводски отбори, но останалото е просто невъзможно. Като производител на двигатели отделихме толкова дълго време за подготовка, така че това трябва да се вземе предвид. Дори и да имаме желание да правим такива неща [да снабдяваме клиенти], просто няма да бъде възможно“, добави шефът на Мерцедес.

Мерцедес ще разполага с три клиентски отбора от сезон 2026- Макларън, Уилямс и Алпин. Френският екип също разработваше собствено задвижване. Но в края на миналата година Алпин спря своя проект и избра да стане клиент на Мерцедес.

Не се знае как Кадилак ще коментира идеята за връщане на V10 двигателите. Американският производител ще бъде на стартовата решетка догодина. Първоначално Кадилак ще използва задвижване от Ферари, преди да създаде собствено. Но една евентуална промяна в правилата може да окаже крайно негативно влияние върху американците, макар и не толкова голямо, колкото върху Ауди и настоящите производители.

Междувременно Люис Хамилтън подкрепи идеята за връщане на V10 двигателите и призна, че настоящите агрегати не звучат много добре

„Не е тайна, че V6 двигателят никога не е звучал страхотно“, каза Хамилтън. „Спомням си, че за първи път дойдох на състезание от Формула 1 на Спа през 1996 г. Спомням си и как Михаел [Шумахер] мина през завой №1. Аз бях на 11 години и гръдният ми кош просто вибрираше и бях пристрастен.“

„Това беше най-невероятното, което съм усещал или чувал преди. С годините сме загубили това. Ако сме в състояние да се върнем към тези невероятно звучащи двигатели и все още сме в състояние да постигнем всички устойчиви цели, тогава защо не?“

„Ще бъде интересна промяната, когато преминаха към V6 и казаха, че това е за намаляване на разходите. Всичко това струваше толкова много пари, за да могат да работят тези V6 двигатели. Не знам дали те всъщност са по-устойчиви с всички батерии, които трябваше да използваме през годините. Може би трябва да се съсредоточим върху устойчивите горива, които биха били по-добри за едно придвижване напред“, добави пилотът на Ферари.