Мерцедес отговори на слуховете за проблеми с един от съсобствениците на F1 отбора- Ineos. Говорител на екипа отрече да има конфликт с британския конгломерат, чийто лого има по-малко присъствие върху новия автомобил F1 W16.
По-рано тази седмица се появи информация на Телеграф Спорт. Тя твърдеше, че Мерцедес е бил близо до раздяла с Ineos, както и че преговорите за нов договор са били пред провал заради разногласия с Джим Ратклиф.
Ineos притежава 1/3 от базирания в Бракли отбор. Другите два дяла са собственост на Мерцедес-Бенц и шефът на екипа Тото Волф. Новата структура на Мерцедес съществува от няколко години и първоначално беше обявена малко след края на сезон 2020
Според Телеграф Спорт, между Мерцедес и Ineos е възникнало напрежение относно условията на договора за спонсорство. Предишният договор с британския конгломерат изтече в края на 2024 г. и е имало голяма вероятност да не бъде удълбен.
В доклада се твърди, че по време на разногласията от Мерцедес-Бенц са предложили да изкупи дела на основателя и главен изпълнителен директор на Ineos Джим Ратклиф. В крайна сметка британският милиардер е „променил мнението си“ и е удължил договора. Така екипът от F1 гарантира своята стабилност и при влизането на новите технически правила през следващата година.
Снощи говорител на Мерцедес бързо опроверга твърденията на британската медия. Той определи информацията като невярна и потвърди, че акционерното участие на Ineos е „постоянно и стабилно“. Но в същото време говорителят призна, че логото на конгломерата е по-малко забележимо върху болида в сравнение с предишни години.
Досега логата на химическия гигант бяха разположени върху задното крило и други лесно видими части на болидите на Мерцедес. Сега обаче логото на Ineos е преместено във вътрешната страна на крайните плочи на предното крило. Това се видя по време на снощното представяне на F1 отборите в Лондон.
Във връзка с това говорителят уточни, че намаленото брандиране не означава разрив в партньорството с Ineos. По-скоро това е стратегически ход за създаване на „допълнителни търговски възможности“ и намирането на нови спонсори.
Това не е първият случай, в който компанията на Ратклиф има проблеми с екипи, които спонсорира. През последните години британският милиарден намали сериозно участието си в различни спортни начинания. Съвсем наскоро стана ясно, че новозеландският национален отбор ръгби е предприел правни действия срещу Ineos. Обвиненията срещу компанията са свързани с неплатена вноска от спонсорската такса за 2025 г.
По подобен начин Ineos води спор с екипа на сър Бен Ейнсли, който се състезава в областта на ветроходството. Двете страни приключиха сътрудничеството си по много неприятен начин. Всички тези събития повдигат въпроси за дългосрочния ангажимент на Ратклиф към различните му инвестиции на високо ниво, включително отбора на Мерцедес в F1.
|| A team spokesperson confirms that Ineos branding on this season’s car „would be less prominent“.
– Ineos’ original five-year sponsorship deal would have expired at the end of 2024, and the length and value of the renegotiated deal is unclear…
It’s unclear what led to… pic.twitter.com/4PMBar08fV
— Mercedes-AMG Passion Club (@MercedesAMGPCF1) February 18, 2025