Мерцедес имаше много тежък уикенд на Имола. Екипът от Бракли бе затънал в средата на колоната, докато Ред Бул и Ферари се бореха за полпозишън и победа. Германците имат на разположение още две състезания, за да направят осезаема крачка напред, ако искат да се борят с основните си съперници.
В момента Мерцедес изостава с почти 50 точки от Ферари в класирането при конструкторите след неуспешния уикенд на пистата Имола. В него и двамата пилоти отпаднаха в Q2, а Хамилтън не успя да се представи добре в спринтовата квалификация.
В крайна сметка британецът пресече финалната линия на 13-та позиция и бе затворен с обиколка от победителя в състезанието Макс Верстапен. Другият пилот на Мерцедес Джордж Ръсел се представи като герой, след като завърши на четвърта позиция. От другата страна той заяви, W13 „не се усеща като истински състезателен автомобил„.
Размишлявайки върху трудния уикенд на Мерцедес, инженерният директор на тима Андрю Шовлин не пропусна да похвали представянето на Ръсел, благодарение на което отборът не си тръгна с празни ръце.
„Страхотното каране на Джордж ни помогна да спечелим няколко полезни точки от иначе напълно разочароващия уикенд“, каза той.
„Той направи наистина добър старт и се справи много добре с преминаването към суха настилка. Имахме проблем с регулаторите на предното крило по време на питстопа. В крайна сметка той изкара сухия стинт с аеродинамичен баланс за мокра писта.
„Беше впечатляващо усилие да задържи Валтери [Ботас] зад себе си. Недозавиването на W13 му попречи да намали разликата с Ландо [Норис]. В крайна сметка трябваше да се задоволи с четвъртото място.“
Що се отнася до Хамилтън, той прекара по-голямата част от състезанието, заклещен зад Пиер Гасли от екипа на Алфа Таури. Пилотът на Мерцедес имаше близък сблъсък с Естебан Окон в питлейна.
„Люис изживя труден уикенд от началото до края, но не по своя вина“, добави Шовлин.
„Стартът беше наред и той успя се изкачи до 11-то място, след контакта между Даниел [Рикиардо] и Карлос [Сайнц]. По време на прехода загубихме няколко места. След това имаше бавно спиране в бокса. Накрая Естебан [Окон] излезе точно пред Люис при излизането им от пита.“
„Следващите 44 обиколки бяха много разочароващи, тъй като той беше заседнал в DRS влакчето и беше невъзможно да се справи със своите съперници.“
Шовлин призна, че Мерцедес трябва да постигне някакъв напредък през следващите два състезателни уикенда в Маями и Барселона, ако иска да попречи Ферари и Ред Бул да избягат твърде далеч.
„Знаем къде се намираме по отношение на моментната ефективност и знаем докъде трябва да стигнем“, каза той.
„Въпреки това имаме няколко сериозни проблема с автомобила. Aко ги отстраним, ще имаме възможност да наваксаме доста голяма част от изоставането си. Времето става все по-критично.“
„Трябва да продължим напред в следващите две състезания, ако искаме да се доближим до лидерите по-късно през годината“, завърши Андрю Шовлин.
There’s just something special about the Tifosi ❤️ Nothing creates a buzz quite like having fans trackside pic.twitter.com/xmhOlMuHBM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 25, 2022