Системата на ФИА, по която рейс контролът на всяко състезание изпраща съобщения да отборите, е била претоварена в Австрия заради множеството случаи на нарушения лимитите на трасето. Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин обясни в анализа на състезанието, че това е бавело съобщенията и е причината тимът да не успее да информира навреме Люис Хамилтън за нарушенията му.
Хамилтън бе един от седемте пилоти, получили наказания по време на самото състезание на пистата Ред Бул Ринг. Той отнесе санкция и след финала, когато бяха проверени и разгледани допълнителни случаи и изтрити 83 обиколки. Общо 8 състезатели получиха наказание след карирания флаг – почти половината грид. Естебан Окон имаше 4 за общо 30 секунди, което пък предизвика въпроси как точно рейс контролът е изтървал пилота на Алпин по време на 71-та обиколки на надпреварата.
Хамилтън обясни след Гран при на Австрия, че промени в настройките са довели до нестабилност на болида му. Той каза, че не е могъл да овладее пързалянето. Шовлин внесе допълнителна яснота в ситуацията при анализа на надпреварата в Шпилберг.
„Ако сте гледали състезанието, може би сте го чули да казва, че предната част на колата му е нестабилна във високоскоростните завои. А някои много бързи завои са точно в края на обиколката. Проблемът в такава ситуация е, че ако влезеш в кривата с висока скорост, нямаш възможност да стесниш траекторията ако ти се наложи. Проблемът при него бе конфигурацията на завоя и бордюра“, сподели Шовлин.
„Грижите с баланса доведоха до прекрачването на лимита в множество случаи. Просто се пързаляше през линията и в крайна сметка това доведе до наказание. Правилата са ясни и бе очевидно, че Люис многократно не бе с четирите колела на пистата. Проблемът обаче бе, че толкова много пилоти бяха в същото положение в началото на състезанието. Съобщенията не идваха през системата на ФИА достатъчно бързо, за да го информираме“, каза оперативният директор на Мерцедес
„В момента, когато получихме всички съобщения и можехме да го предупредим, той всъщност вече имаше достатъчно нарушения, за да получи 5 секунди наказание. А след това имаше протест, разгледаха още случаи и дойде допълнителна санкция. Тази ситуация трябва да се разгледа. Имаше твърде сериозно влияние върху състезание. Иначе пистата е страхотна и пилотите се радват да карат там“, продължи Шовлин.
„Пилотите не трябва да „стъпват на пръсти“ с идеята да не допуснат каквато и да е грешка. Ние ще анализираме всичко в екипа си. Но ще се радваме да участваме в разговори за намиране на по-добро решение за бъдещите надпревари там“, допълни оперативният директор на Мерцедес.
Миналата неделя бе обявено, че организаторите от пистата Ред Бул Ринг са сключили договор за провеждане на Гран при на Австрия до 2030 г.
Sprint shootout struggles, track limits, and more. 👀
Plenty for Shov to talk through in our #AustrianGP @akkodis_global Race Debrief. 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 5, 2023