Начало Избрани Мерцедес ще промени концепцията на болида за 2023-та

Мерцедес ще промени концепцията на болида за 2023-та

2806
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Мерцедес ще промени концепцията на автомобила за 2023-та. Шефът на отбора от Бракли Тото Волф заяви, че новата кола на германския производител ще претърпи радикални промени. Тяхната цел е да се намери решение на всички проблеми със сегашния болид W13.

Мерцедес е на път да запише първия си сезон без нито една победа от 11 години насам. Тимът от Бракли не успя да разтълкува по най-добрия начин новите технически правила в F1. В момента Сребърните стрели изостават от водещите два отбора Ред Бул и Ферари.

Въпреки всички затруднения през първата половина на сезон 2022, Мерцедес постигна значителен напред още преди лятната пауза. Тимът от Бракли записа полпозишън в Унгария и бе близо до победата в стартове като Нидерландия и САЩ. Целта на германският производител в оставащите три старта е да опитат за спечелят състезание, както и да се преборят с Ферари за второто място при конструкторите.

Според Волф, последните актуализации в Тексас e нямало как да променят драстично скоростта на Мерцедес до края на сезона. Все пак те могат да служат като основа за развитието на колата за следващия сезон. Австриецът потвърди, че догодина Мерцедес ще разполага с коренно различен автомобил. Той трябва да бъде по-бърз и способен да окаже сериозна съпротива на Ред Бул.

„ДНК-то на автомобила за следващата година ще се промени, това е ясно“, сподели Волф. „Това не означава непременно, че шасито ни ще изглежда по коренно различен начин. Но съм сигурен, че архитектурата на автомобила ще се промени за следващата година.“

В началото на тазгодишната кампания Мерцедес имаше сериозни проблеми с отскачането на правите. След уикенда в Испания стана ясно, че всички недостатъчни на W13 са се появили още при създаването на болида. С напредване на сезона германският отбор успя да постигне значителен напредък и да се справи с подскачането. Въпреки това, скоростта на правите продължава да бъде ахилесовата пета на Мерцедес. Сребърните стрели все още не разполагат с достатъчно добра топ скорост, която да им позволи да се борят с „ракетите“ на Макс Верстапен и Серхио Перес.

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън също призна, че автомобилите на Ред Бул са били изключително бързи на правите. Британецът се е затруднявал да опита атака срещу тях, дори и с използване на DRS.

„От Ред Бул бяха толкова бързи на правите. При използване на DRS те са с около 35 км/ч по-бързи от нас. Ако сме зад тях, имаме предимство около 22 км/ч. Смятам, че е точно Виждате от какво разстояние той прави изпреварвания на дългата права“, заяви Хамилтън.

Ако германският отбор остане на трето място при конструкторите, ще получи 14 % повече за развитие на аеродинамиката на новия болид. Волф вярва, че повечето работа във въздушния тунел може да им даде някакво предимство и да помогне за развитието на W14.

„От този момент досега това беше значителен недостатък, защото през цялата 2021 г. бяхме водещ отбор, а след това спечелихме шампионата при конструкторите“, обясни Волф.

„Всъщност през цялата първа половина на 2022 г. имахме 7% по-малко време в аеродинамичния тунел тимове като Ред Бул и най-вече Ферари. Сега това нещо се люшка в обратна посока.“

„Сега ще имаме 14 % повече време за работа във въздушния тунел в сравнение с Ред Бул, стига да завършим трети. С течение на времето започва да си личи защо е създаден този регламент. Вярвам, че неговата цел да ни даде потенциал да изтръгнем предимството на Ред Бул и да го върнем обратно в Бракли“, добави Тото Волф.