Начало Избрани Мерцедес установи причината за проблемите на Хамилтън през сезон 2024

Мерцедес установи причината за проблемите на Хамилтън през сезон 2024

3890
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Мерцедес установи причината за проблемите на Люис Хамилтън през сезон 2024. Според оперативния директор Андрю Шовлин, крайното непостоянство на F1 W15 и прекалено тесния работен прозорец са били основните пречки пред седемкратния световен шампион в последната му кампания с отбора.

Хамилтън записа една много странна последна кампания с Мерцедес. Още преди началото на сезон 2024 стана ясно, че той ще кара за Ферари от 2025 г. нататък. Това на практика постави под въпрос мотивацията и ангажираността на британеца. В същото време Мерцедес започваше да го изолира все повече и не му предоставя всички нови компоненти по болида

Най-големият проблем за Хамилтън през изминалата кампания беше в квалификациите. 39-годишният пилот редовно беше побеждаван от Джордж Ръсел. Миналогодишния сезон включваше 24 основни и шест спринтови дисциплини. Съотношението между Ръсел и Хамилтън беше 24:6 в полза на 26-годишния пилот.

Разликата между двамата пилоти на Мерцедес често беше само няколко десети или хилядни. Но в една изключително конкурентна решетка тя се оказа достатъчна, за да остави седемкратния световен шампион да остане често в дъното на стартовата решетка. Това на свой ред му пречеше да запише силен резултат в самите надпревари.

Oперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин призна, че предизвикателствата пред Хамилтън са били утежнени от непостоянното представяне на F1 W15 и тесния му работен прозорец.

„Автомобилът не беше достатъчно бърз. Това беше нещото, което постоянно се опитвахме да решим“, обясни Шовлин. „Автомобилът често пъти не успяваше да влизане в хубав прозорец и да има добър баланс. Ако все пак го постигахме, не успявахме да го задържим за по-дълго.“

Въпреки тези трудности представянето на Хамилтън в състезанията често пъти беше стабилно. Затова Шовлин похвали способността на британеца да постига резултати при подходящи условия.

„Отвъд всичко това, знаете, че Люис се бореше в една обиколка. Състезателното му темпо обаче беше налице през целия уикенд“, добави Шовлин. „Но да стартираш зад съотборника си при такава близка стартова решетка е голям недостатък. В такъв случай си блокиран зад редица автомобили и не можеш да покажеш на какво си способен.“

„Разчитането на състезателното темпо на Люис беше много добро. В Лас Вегас той показа, че може да се бори в челото, ако разполага с автомобил, който работи по начина, по който той иска. Именно там ние видяхме много добре стария Люис“, каза още оперативният директор на Мерцедес.

Шовлин посочи конкретни фактори, които са попречили на Хамилтън по време на квалификацията, особено когато е натискал за последните десети от обиколката.

„Проблемът за него беше само когато се опитваше да извлече последните една-две десети“, отбеляза Шовлин. „Беше трудно от гледна точка на опитите да се избегне блокиране на спирачките и гумите. Това бяха основните проблеми.“

Мерцедес вижда решението в предоставянето на автомобил, който да е по-добре пригоден към стила на каране на Хамилтън, по подобие на този в Лас Вегас

„Начинът, по който отборът гледа на това, е, че трябваше да дадем на Люис автомобил, който да прилича повече на този, който имахме във Вегас. Там той наистина отговаряше на стила му и той можеше да върши най-добрата работа с него“, допълни оперативният директор на Мерцедес.

Блокирането на спирачките е огромни предизвикателство за редица пилоти след влизането на настоящото поколение F1 болиди в граунд ефект. Шовлин обаче смята, че управлението на температурата на гумите и поведението на автомобила при подаване на газ е по-важен фактор.

„Мисля, че в днешно време голяма част от нещата са свързани с поддържането на топлината от задните гуми. Ако подхождате към завоя по един начин, това означава, че те са твърде горещи. Ако се налага да коригирате автомобила при подаване на газта, тогава ще имате трудности“, добави оперативният директор на Мерцедес.