Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес: Не разбираме напълно защо моделите ни сочеха, че сме в безопасност...

Мерцедес: Не разбираме напълно защо моделите ни сочеха, че сме в безопасност от пресичаща стратегия

3953
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Пирели

В Мерцедес не са сигурни защо стратегическите им модели са сочели по време на Гран при на Франция, че ще се справят с пресичащата стратегия на съперниците от Ред Бул. Валтери Ботас пръв от пилотите в челото спря в бокса, Макс Верстапен стори същото в следващия тур. После и Люис Хамилтън направи питстоп, но излезе зад нидерландския пилот. Англичанинът притискаше Верстапен, който каза, че няма да изкара в това темпо до края на надпреварата и с тима му решиха да мине на стратегия с два бокса. В края на състезанието Макс настигна Хамилтън и го изпревари.

„Имахме добра възможност да спечелим и двете ни коли да са на подиума, така че крайният резултат е много разочароващ. Люис контролираше темпото в началото и ако не друго, то поне изглеждаше, че износването на гумите му е малко по-добро. Ние самите започнахме питовете (в челото), вкарвайки Валтери в бокса. Той имаше проблеми с нарастващи вибрации и моментът на бокса му бе по-ранен от желаното, но се стигна дотам, че нямахме друга опция“, коментира Андрю Шовлин.

„Макс се защити срещу Валтери, спирайки в следващата обиколка. С Люис имахме малко над 3 секунди аванс и мислехме, че това ще е достатъчно за покриване на пресичащата стратегия. Не беше достатъчно. Спиранията в бокса бяха добри, твърдите гуми – очевидно бързи, но трябва да анализираме данните и да разберем защо изгубихме позицията.“

„Виждахме, че износването на гумите е по-високо от очакваното. Не искахме да избързваме с два питстопа за Люис обаче, защото после трябваше да изпреварва [Серхио] Перес. След спирането на Макс най-добрият вариант бе да опитаме да изкараме до края. За съжаление състезанието бе няколко тура по-дълго за нас. Ще прегледаме и дали трябваше Валтери да премине на два бокса. С Люис просто се опасявахме, че Серхио бе с по-свежи гуми и не бяхме сигурни дали ще има скоростта да го задмине на пистата.“

„Разочароващо е. Не може да пропускаме такива възможности. Дори сега не разбираме напълно защо моделите ни сочеха, че сме в безопасност. Очевидно трябва да проучим какво стана“, обясни отговарящият за операциите на писта директор на Мерцедес

Кристиан Хорнер от Ред Бул изрази изненада от действията на Мерцедес в надпреварата на пистата Пол Рикар.

„Ботас спря, ние го покрихме. И бях изненадан, че не направиха същото с Люис в същата обиколка, защото след това Макс направи страхотен тур и взе позицията. После Мерцедес натискаха много, много здраво, а ние не искахме да се озовем в същата позиция като в Барселона. Трудно е да решиш да правиш пит, когато водиш, но ние това сторихме. И се получи. Ако бяха запазили позицията при първите боксове, щеше да ни е по-лесно да вземем решението (за втори бокс)“, разясни Хорнер.

Според него разликата между колите на Ред Бул и Мерцедес е много малка.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.