Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен победи Хамилтън в Гран при на Франция

Верстапен победи Хамилтън в Гран при на Франция

3292
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) спечели Гран при на Франция, изпреварвайки Люис Хамилтън (Мерцедес) в предпоследната обиколка на състезанието.

Юки Цунода стартира от питлейна. След вчерашната си катастрофа в Q1 той получи нова скоростна кутия, нов под (различна спецификация спрямо използваната преди това). Мик Шумахер нямаше подобни проблеми и се нареди 15-ти на грида.

Дъжд валя над пистата Пол Рикар по-рано през деня, но спря и трасето дори изсъхна. Температурата на въздуха преди старта на състезанието бе 24 градуса, тази на пистата – 31,5, най-ниска през целия уикенд във Франция.

Карлос Сайнц изхвърча от пистата в обиколката си към стартовата решетка, което не бе добре за гумите му.

На старта Естебан Окон, Себастиан Фетел, Антонио Джовинаци, Кими Райконен, Никита Мазепин и Ланс Строл бяха с гуми хард. Всички останали – с медиум.

При потеглянето Макс Верстапен поведе чисто, но още във втория завой сбърка и излезе от пистата. Хамилтън го изпревари и веднага избяга на 1,2 сек. Валтери Ботас и Серхио Перес запазиха позициите си. Карлос Сайнц за момент взе четвъртото място, но мексиканският пилот си го върна. Следваха Пиер Гасли, Шарл Льоклер, Фернандо Алонсо, Даниел Рикиардо, който изпревари съотборника си Ландо Норис. Хамилтън се обади по радиото, че няма сцепление на задна лява гума.

Пиер Гасли се оплака по радиото, че балансът му е ужасен. Разликата между Хамилтън и Верстапен беше от около 1,1 до 1,5 сек. Двамата и Ботас си разменяха най-бързата обиколка помежду си. Валтери бе на секунда зад Макс и на 4,2 сек пред Перес.

Ботас бе окуражен по радиото, че върши страхотна работа и „всичко е възможно“. Сигналът от колата на Верстапен бе лош и от Ред Бул го посъветваха да се обажда в бавните завои. Хамилтън пък съобщи, че температурата на гумите му се качва.

В 10-ата от 53 обиколки Люис бе на 1,8 сек пред Верстапен и каза, че има грейнинг на предните гуми. Ботас се движеше 1,2 сек зад Макс

От Мерцедес му съобщиха за състоянието на гумите на Хамилтън и финландецът каза, че неговите също вече имат грейнинг. Рикиардо пък изпревари Алонсо за осмата позиция. Същото стори и Норис няколко завоя по-късно.

Според Сайнц износването на гумите бе далеч по-високо, отколкото някой изобщо бе очаквал.

Ботас изостана зад Верстапен след грешка – блокира колелата в трети завой. Разликата спрямо пилота на Ред Бул стана 2,5 сек. Рикиардо взе още една позиция – от Льоклер в 14-ия тур – и вече бе седми. Шарл пръв направи питстоп – в следващата обиколка и сложи хард. При излизането си на пистата бе 19-ти. След това Цунода бе в пита, а Рикиардо получи съобщение по радиото, че трябва да влезе в бокса, за да изпревари Гасли.

В 18-ата обиколка Ботас бе в пита на Мерцедес.

„Тази обиколка ще е критична“, бе съобщението по радиото.

Гасли и Сайнц също влязоха в бокса. В Алфа Таури имаше леко забавяне.

Верстапен сложи хард в 19-ата обиколка. Хамилтън веднага бе уведомен, че Макс е преминал през пита и също бе извикан. Само Перес в челото остана със стартовите си гуми, а Хамилтън излезе зад Верстапен от бокса

Верстапен попита каква е разликата с Хамилтън и каза, че знае какво да прави. В 22-ия тур подреждането бе Перес (без пит), Верстапен, Хамилтън, Ботас. Следваха Норис, Фетел, Строл, Окон и Джовинаци – всичките все още без питове. Льоклер бе десети пред Рикиардо, Сайнц, Гасли.

Перес сложи гуми хард в 25-ата обиколка. Норис също мина през пита.

Хамилтън се движеше на 0,6 сек зад Верстапен. Ботас бе на 1,3 сек зад съотборника си. Перес излезе четвърти. Фетел, Строл и Окон последни в топ 10 не бяха сменили гуми.

„Със сигурност не можем да вървим така до края на състезанието“, каза Верстапен по радиото.

Норис се оплака, че Гасли го е избутал от пистата, докато се бореха за позиция. Пилотът на Макларън мина пред съперника от Алфа Таури, скоро задмина и Сайнц. Стюардите решиха, че няма да разследват сбутването на Ландо и Гасли.

„Няма шанс да стигна до финала, ако продължавам с това темпо“, каза Ботас.

Верстапен отново бе в бокса – в 33-ата обиколка и сложи медиум. Излезе четвърти, на 18,5 сек зад Хамилтън.

Макс започна да дава най-бързи обиколки, задмина съотборника си и за четири тура се доближи на 10 секунди до Хамилтън. Англичанинът попита кога ще го догони съперникът. Отговорът гласеше, че зависи колко време ще загуби при Ботас

В 41-ата обиколка Верстапен бе на 4 секунди зад Ботас. Разликата продължи да намалява и в 42-ия тур бе под 2 секунди. Валтери каза, че предните му гуми са износени, а получи съобщение, че и Перес ще го догони в последните четири обиколки.

В 44-ата обиколка Верстапен вече бе на под секунда зад Ботас. Финландецът сбърка и пилотът на Ред Бул го изпревари. Разликата спрямо Хамилтън бе 5,1 сек. Падна на 4,5 сек в 45-ия тур.

Ботас ядосано попита защо никой не го е чул, когато е казал, че това състезание трябва да се кара с два питстопа. Той бързо бе настигнат и от Перес.

Разликата между Хамилтън и Верстапен бе 3,5 сек в 49-ата обиколка. Перес пък изпревари Ботас.

Три тура преди финала Макс бе на 1,5-1,6 сек зад Хамилтън. Пилотът на Ред Бул се доближи на под секунда до съперника от Мерцедес. Рейс контролът съобщи, че ще разследва маневрата на Перес спрямо Ботас.

Верстапен изпревари Хамилтън в предпоследния тур. Перес пресече финала трети, Ботас остана четвърти.

Позициите от пета до десета заеха Норис, Рикиардо, Гасли, Алонсо, Фетел и Строл.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.