Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес с 0,3 сек предимство в състезателно темпо

Мерцедес с 0,3 сек предимство в състезателно темпо

2225
0
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тимът на Мерцедес има предимство от 0,3 сек в състезателно темпо според анализа на времената от петъчните свободни тренировки. Най-бърз в сесиите бе Люис Хамилтън (Мерцедес), следван от Шарл Льоклер (Ферари) и Макс Верстапен (Ред Бул).

Пилотите бяха обичайно предпазливи в коментарите си сред трите часа за подготовка. Сред широко обсъжданите теми бяха неравностите по трасето. Според някои състезатели те са неприемливи за трасе от Формула 1. Други обаче ги намират за интересни.

Все пак анализът на темпото от петъчните сесии доведе до интересни заключения. Според него квалификационната скорост на Мерцедес и Ферари е на практика еднаква на пистата в Остин. Ред Бул е на 0,2 сек, а четвъртият по сила тим по този показател – Макларън – е на 1,2 сек.

Разликите са различни в състезателното темпо

При него тимът от Бракли води с 0,3 сек пред Скудерията. Екипът от Милтън Кийнс е на половин секунда. Рейсинг Пойнт е на четвърта позиция по този показател – на 1,5 сек от Мерцедес.

Времето в петъчните свободни тренировки бе необичайно студено. Сутринта температурата на въздуха бе едва 1 градус, а през деня достигна около 19 градуса. Условията напомняха на тези от предсезонните тестове в Барселона. Въпреки това постигнатите от пилотите времена бяха сравними с тези от 2018 г. От Пирели отбелязаха, че е имало лек грейнинг при някои от гумите – както тези от настоящата гама, така и при експерименталния софт (C4) за 2020 г. И макар да бе доста студено, все пак бе установена разлика от около секунда както между софт и медиум, така и между средните и най-твърдите гуми, предоставени на отборите за уикенда в Остин.

„Много ниските температури бяха шок за мнозина, а освен това със сигурност имат влияние върху представянето на гумите. Надявахме се пилотите да изпробват гумите за 2020 г. в по-добри условия, но в случая нямаше какво да направим. Все пак положителното е, че отборите извлякоха полезна информация въпреки студа. Пистата претърпя сериозна еволюция и това очевидно оказа влияние върху времената. Всъщност аз съм доста изненадан колко добре се справиха и колите, и гумите в условия, за каквито всъщност не са създадени“, заяви спортният директор на Пирели Марио Изола.